Dydko i architektura

Autorzy:
Beata Ostrowicka
Joanna Zagner-Kołat
Ilustracje:
Joanna Zagner-Kołat
Wydawcy:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej (2013-2015)
Polska - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej
ISBN:
978-83-62622-20-7, 978-83-62622-48-1
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.0

Dydko, leśne echo, ukryty w krzakach obserwował zamieszanie po drugiej stronie drogi. Ściany z czerwonej cegły, jeszce bez wstawianych drzwi i okien i bez dachu. (...) Pan w ciemnej kurtce, z plikiem papierów pod pachą, wykrzykiwujący: "ma być zgodnie z projektem", "poprawcie schody"...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
madziar
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo