Więzy krwi

Tytuł oryginalny:
Blodsband
Autor:
Stefan Ljungqvist
Ilustracje:
Johan Egerkrans
Tłumacz:
Maja Mikrut
Wydawca:
Wydawnictwo REA (2009)
Wydane w seriach:
Mira i potwory
Monsterflickan
Stefan Ljungqvist
ISBN:
978-83-7544-141-3, 978-83-75440141-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.0

Większość dzieci w szkole uważa Mirę za brzydkie dziwadło. Ona sama wydaje się podzielać ten pogląd. Gdy nastaje noc, włosy dziewczynki rosną tak szybko, że swędzi ją skóra, paznokcie żółkną i stają się ostre jak brzytwa, zęby z chrzęstem wyrastają ze szczęk. W takich momentach najbardziej na świecie pragnie być taka jak wszyscy. Prezent, jaki dostaje Mira na swe jedenaste urodziny wcale nie poprawia sytuacji. Kim jest tajemniczy krewny, który obsypuje ją podarunkami? Czy matka dziewczynki jest naprawdę jej matką? Mira zaczyna zastanawiać się, skąd pochodzi. Wkrótce okazuje się, że została adoptowana... Więzy krwi to pierwsza z pięciu książek o Mirze i jej przygodach. Czy dziewczynka odnajdzie prawdziwą rodzinę? Czy odkryje wreszcie swoją tożsamość? Jak bardzo przerażające okaże się to odkrycie...?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo