Wielowymiarowość kompetencji zawodowych i psychospołecznych w pracy z ludźmi:

teoria i zastosowania

Redakcja:
Aleksandra Błachnio
Joanna Kryza
Wojciech Jan Maliszewski
Wydawca:
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica (2014)
ISBN:
978-83-62617-27-2
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Biblioteka Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Jarosławiu - Księgozbiór
5.0

Część 1: Psychospołeczne uwarunkowania kompetencji zawodowych w pracy z ludźmi; Wojciech J. Maliszewski : Koncepcje psychologiczne człowieka w perspektywie kształtowania postaw i zachowań ; Wojciech J. Maliszewski : Inteligencja i jej rodzaje w perspektywie kompetencji pracownika socjalnego; Wojciech J. Maliszewski : Metody i techniki psychologicznego oddziaływania w trakcie pracy socjalnej oparte na teoriach zmiany postaw i zachowań; Część 2 : kompetencje pracownika socjalnego i ich wielowymiarowość ; Zbigniew Nęcki : Negocjacje a zachowania prospołeczne – jak wynegocjować udzielanie pomocy?; Iwona Dąbrowska-Jabłońska : Podstawowe umiejętności terapeutyczne pracownika socjalnego; Robert Stefanowski : Kompetencje pracowników socjalnych. Przegląd zagadnień; Peter Jusko : Profesijne kompetencie socialneho pracownika v penitenciamej postpemtenciarnej praxi v Slovenskej repubiike; Joanna Kryza : Edukacja a kształtowanie kompetencji mediatorów w Polsce i Republice Słowackiej (analiza porównawcza i postulaty edukacyjnej; Patrycja Szczęśniak : Superwizja pracy socjalnej jako działanie wzmacniające kompetencje pracownika socjalnego; Część 3 : praktyczne zastosowania umiejętności psychospołecznych w obszarze pracy socjalnej; Grażyna Gołaszewska : Media relations w pomocy społecznej - - po co ten kłopot?; Agnieszka Janus : Konstruowanie projektów w pracy socjalnej; Alicja Bania : Jak skutecznie pomagać rodzinom w potrzebie? O umiejętnościach asystenta rodziny (na przykładzie asystentów rodziny z Bydgoszczy); Aleksandra Błachnio : Readaptacja osób starych do przestrzeni publicznej czy przestrzeni publicznej do osób starych?; Grażyna Durka : Rola pracownika socjalnego w procesie adaptacji mieszkańców domu pomocy społecznej; Sylwia Jabłońska, Anna Hedrych-Stanisławska : Aksjologiczne standardy pracy socjalnej w procesie readaptacji społecznej osób dorosłych. Pedagogiczny głos w dyskusji; Lilia Kostrzewska : Komunikacja werbalna i niewerbalna w sytuacjach kryzysowych rodziny – wybrane problemy; Anita Stefańska : Interakcje w teatralnej terapii… czyli o tym jak proces wspólnego tworzenia może weryfikować umiejętności komunikacyjne. [k]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo