Prawo cywilne - część ogólna

Autorzy:
Zbigniew Radwański (1924-2012)
Adam Olejniczak ...
Wydawcy:
Wydawnictwo C. H. Beck (1994-2019)
Legimi (2015)
Instytut Nauk Prawnych PAN (2004)
Wydane w seriach:
Podręczniki Prawnicze
Podręczniki Prawnicze - C.H.Beck
System prawa prywatnego
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

W podręczniku ,,Prawo cywilne - część ogólna" zostały opisane instytucje uregulowane w pierwszej Księdze Kodeksu cywilnego. W publikacji omówiono zagadnienia dotyczące m.in.: Źródła prawa cywilnego, Stosowanie prawa cywilnego, Prawa podmiotowego, Przedmiotów stosunku cywilnoprawnego, Osób fizycznych i osób prawnych, Czynności prawnych i inne zdarzenia cywilnoprawnych, Przedstawicielstwa ze szczególnym uwzględnieniem pełnomocnictwa i prokury, Wpływu wadliwości czynności prawnych na ich skuteczność prawną, Przedawnienia i terminów zawitych. Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów wydziałów prawa. Może jednak zainteresować również dojrzałych prawników, ponieważ można w nim znaleźć obszerne objaśnienia nowych instytucji polskiego prawa cywilnego – wyrosłych z aktualnych założeń ustroju gospodarczego i politycznego Rzeczypospolitej Polskiej. [ksiegarnia.beck.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:suplement
Autorzy:Zbigniew Radwański (1924-2012) Adam Olejniczak Maksymilian Pazdan
Wydawcy:Wydawnictwo C. H. Beck (1994-2019) Legimi (2015) Instytut Nauk Prawnych PAN (2004)
Serie wydawnicze:Podręczniki Prawnicze Podręczniki Prawnicze - C.H.Beck System prawa prywatnego
ISBN:837387884X 3-406-38914-7 3-406-41692-6 83-01-11402-9 83-7110-054-X 83-7110-073-6 83-7110-481-2 83-7247-929-1 83-7387-321-X 83-7387-419-4 978-83-255-1083-1 978-83-255-3142-3 978-83-255-5562-7 978-83-255-5563-4 978-83-255-7732-2 978-83-255-7733-9 978-83-255-9917-1 978-83-255-9918-8 978-83-7483-774-3 978-83-8158-724-2 93-7110-054-X
Autotagi:akty prawne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe publikacje urzędowe i akty prawne skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 52 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo