Co słonko widziało

Autor:
Maria Konopnicka (1842-1910) ...
Ilustracje:
Renata Krześniak
Dariusz Zieliński
Bogdan Zieleniec (1917-1973) ...
Wyd. w latach:
1951 - 2015
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

,,Patataj, patataj, pojedziemy w cudny kraj...", a w trakcie tej podróży dowiemy się, co widziało słonko, wędrując po niebie, i kto namalował tęczę... Tajemniczy świat przyrody stanie się w ten sposób bliższy i bardziej zrozumiały dla każdego młodego czytelnika, a o dobrą zabawę zatroszczy się sam Stefek Burczymucha. ,,Co słonko widziało'' to zbiór wierszy dla dzieci, stanowiących lekturę obowiązkową dla uczniów szkół podstawowych. Opowiadają one o życiu na wsi, o przyrodzie i o różnych sytuacjach z nią związanych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:wędrując po niebie Co słonko widziało: Wybór wierszy wśród lasów, wśród pól Na jagody wybór wierszy
Autorzy:Maria Konopnicka (1842-1910) Irena Słońska (1906-1989) Małgorzata Wybór. Czyżowska
Ilustracje:Renata Krześniak Dariusz Zieliński Bogdan Zieleniec (1917-1973) Lucjan Ławnicki Paweł Głodek Jarosław Żukowski Aleksandra Kucharska-Cybuch Anna Stylo-Ginter
Wybór:Irena Słońska (1906-1989) Małgorzata Wybór. Czyżowska Irena Skowronkówna
Opracowanie:Irena Słońska (1906-1989)
oraz:Irena Słońska (1906-1989) Małgorzata Czyżewska
Wydawcy:Fundacja Nowoczesna Polska (2015) Wydawnictwo Siedmioróg (1995-2014) Wydawnictwo Olesiejuk (2013) IBUK Libra (2010) Imprint sp. z o. o (2010) Wydawnictwo Zielona Sowa (1999-2008) Wydawnictwo Kama (1996-2008) Philip Wilson (1995) Nasza Księgarnia (1951-1994) Editions Spotkania (1992) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia Wydawnictwo Kama Jolanta Urban b. w
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Biblioteczka Sówki Mądrej Główki Lektury z Opracowaniem "Lektury Szkolne" /"Sara" Lektura Szkolna - Zielona Sowa Wolne Lektury lektury dla klas 1-3
ISBN:83-03-03384-0 83-10-08164-2 83-7153-044-7 83-7153-226-1 83-7220-064-5 83-7297-074-2 83-7389-387-3 83-7389-567-1 83-85195-38-6 83-87571-24-5 83-85-959-69-6 978-83-270-0634-9 978-83-274-0790-0 978-83-7297-363-4 978-83-7297-701-4 978-83-7389-960-5 978-83-7435-387-8 978-83-7435-399-1 978-83-7568-833-7 978-83-7844-975-1 8307389-387-3 83-8540-49-4 38-7153-226-1 83-7153-25-43 83-85956-69-6 83-87571-92-4 83-87389-387-3 978-83-73996-0-5 978-83-7563-833-7 987-83-738996-0-5 978-83-7389996-0-5
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana mikrofisze mikroformy opowiadania poezja pozytywizm proza publikacje dydaktyczne reprodukcje wiersze zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 118 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo