Adiós muchachos

Autor:
Daniel Chavarría (1933-2018)
Tłumacz:
Jerzy Wołk-Łaniewski (1986-2024)
Wydawca:
Warszawskie Wydaw. Literackie MUZA SA (2013-2014)
ISBN:
978-83-7758-446-0, 978-83-7758-752-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
2.0

"Adios muchachos!" to opowieść o rowerowej dziwce i "podmorskim cwaniaczku", o pazernych biznesmenach i niepoprawnych marzycielach, o tym, że potrzeba jest matką wynalazku, choć niekoniecznie jest wtedy wzorem rodzicielskich cnót - i że w każdym fachu da się osiągnąć maestrię.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czego to nie ma w tej książce? • Jest młoda, piękna kobieta bez zahamowań, jest bogaty i bardzo przystojny mężczyzna, są wielkie pieniądze, seks, śmierć, zdrada, porwanie i humoru a wręcz groteska no i oczywiście rower jest. • Może przybliżmy bardziej o czym jest książka. Na początku poznajemy Alicie, która w dość nietypowy ale bardzo przemyślany sposób pozyskuje klientów, bogatych klientów i oferuje im to co ma najlepszego do zaoferowania- swoje ciało. Pewnego dnia poznaje Victora i od tej chwili wpada w pętlę dziwnych wydarzeń. Z początku wydaje się, że nie mogła lepiej trafić jednak po pewnym czasie wszystko zaczyna się komplikować. • Niestety nic więcej nie można napisać o fabule ponieważ książka jest krótka i mało skomplikowana z jednym głównym wątkiem więc łatwo popsuć "element zaskoczenia" i łatwo zdradzić całą historię. • Nie jest to może książka, która potrafi porwać ale myślę, że po jej przeczytaniu nie ma się uczucia zmarnowanego czasu. Miejscami potrafi rozbawić człowieka a nawet w kilku momentach zaskoczyć. • Trzeba też przyznać, że koło okładki nie da się przejść obojętnie
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo