Panda sex

Autor:
Mian Mian
Tłumacz:
Katarzyna Kulpa
Wydawcy:
IBUK Libra (2012)
Wydawnictwo W. A. B (2010-2012)
Wydawnictwo WAB
Wydane w seriach:
Seria z Miotłą
ISBN:
978-83-7414-754-5, 978-83-7747-388-7
Autotagi:
beletrystyka
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
4.0

Nowa powieść autorki głośnych „Cukiereczków”, to traktat o idealnej-nieidealnej w formie didżejskiego miksu, który chwilami przypomina sen na jawie, być może zaprawiony narkotykami. Współczesny Szanghaj, miasto pełne wieżowców i estakad. Głownie nocą, głównie w weekendy. Kluby, restauracje, hotele, prywatne imprezy. Pewnej nocy w tajemniczych okolicznościach ginie młoda kobieta, Mei Mei. Być może zgładziła ją któraś z kochanek jej chłopaka, Aktora, może przedawkowała narkotyki, może z własnej woli przeniosła się do innego, idealnego wymiaru, może chciała swoim odejściem zrobić wrażenie na pozostałych. A może sam Aktor doprowadził ją do śmierci? Wszyscy są podejrzani. Niejaki Policjant prowadzi śledztwo, w trakcie którego eksploruje własną osobowość. W przeddzień tragedii Mei Mei miała się dowiedzieć, że jej chłopak po raz kolejny ją zdradził. Ostatnią osobą, która widziała ją żywą, była starsza siostra, Jie Jie, z którą Aktor także blisko się przyjaźnił. Mian Mian w niezwykle sugestywny sposób opisuje świat undergroundowych muzyków, aktorów, performerów, właścicieli klubów, promotorów sztuki, prezenterów telewizyjnych i projektantów mody. Interesują ją zjawiska, które w Chinach wciąż stanowią tabu, takie jak narkomania, alkoholizm czy poligamia. Podróż do spowitych aurą tajemniczości undergroundowych Chin przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Mian Mian nie wzdraga się przed pokazywaniem ohydy tego świata, wszelkich patologii, ale jej pełne empatii spojrzenie pozwala dostrzec coś pięknego nawet w trudnych doświadczeniach bohaterów. „Publishers Weekly" Z recenzji „Cukiereczków”: Książka Mian Mian, obrazoburcza i wywrotowa, nazwana przez chińskich cenzorów „świadectwem duchowego brudu", przypominająca swym gorączkowym rytmem powieści Jacka Kerouaca, jest jednocześnie przejmującą, wyjątkowo osobistą opowieścią o młodzieńczych rozczarowaniach i samotności. „Cogito" Chińskie „Trainspotting”. Zakazana powieść o pokoleniu, które nie chce dorosnąć. [...] Ta książka to nie tylko egzotyczna podróż w przestrzeni, ale i wędrówka wstecz. To kronika przemian państwa stojącego w rozkroku między komunizmem a kapitalizmem. To proza z antybaśniowym (antypartyjnym) przesłaniem: wszystkie dzieci, nawet te niepokorne, zasługują na słodkiego cukierka, który spoczywa na dłoni życia. „Przekrój" Najgłośniejszy debiut literacki ostatnich lat w Chinach - historia szalonej miłości, buntu i upadku, rozgrywająca się u schyłku XX wieku w mrocznym, podziemnym świecie chińskich nocnych klubów, drobnych gangsterów, narkotyków i prostytucji. „Gazeta Wyborcza" W tej świetnie napisanej powieści jedyną bronią masowego rażenia jest zachodnia kultura popularna. „The Washington Post" Być może Mian Mian jest największą nadzieją chińskiej literatury. W jej opowieściach pojawiają się tematy - seksualność, narkotyki, otwieranie się Chin na świat - kluczowe dla zrozumienia doświadczeń całej generacji. „International Herald Tribune" '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo