Statki, które mijają się nocą

Autor:
Zofia Chądzyńska (1912-2003)
Wyd. w latach:
1975 - 2003
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...

Paweł, student psychologii przyjeżdża do Wrocławia. Spełniając prośbę matki, zatrzymuje się u jej dawnej przyjaciółki, Zuzanny. Nietrudno mu się zorientować, że stosunki pomiędzy kobietą a jej szesnastoletnią, zagubioną i zamkniętą w sobie córką są napięte do granic możliwości. Powodowany chęcią zrozumienia i pomocy, wplątuje się w ich konflikt, odkrywając coraz to bardziej zagmatwane stosunki rodzinne.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Zofia Chądzyńska (1912-2003)
Wydawcy:GrafSerwis (2003) Wydawnictwo Akapit Press (2002) Siedmioróg (1996-2002) Hamal Books (1994-1995) Nasza Księgarnia (1975-1994)
Serie wydawnicze:Wokół Nas Seria z Serduszkiem Lektura Szkolna biblioteka powieści młodzieżowej Wokół Nas - Siedmioróg Tylko! dla młodzieży! Lektura - Siedmioróg Lektura Szkolna - Akapit Press
ISBN:83-10-09275-X 83-7162-115-9 83-7162-607-X 83-86289-22-8 978-83-8879-011-9 83-10-0975-X 83-86289-2-8 83-7126-115-9 83-86389-22-8
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 69 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo