Mój przyjaciel Szymon

Autor:
Kitty Crowther
Tłumacz:
Klementyna Suchanow
Wydawca:
Wydawnictwo EneDueRabe (2010)
ISBN:
978-83-62566-01-3
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Historia stara jak świat: Tymon jest czarnym kosem, który mieszka w lesie, Szymon - mewą żyjącą nad morzem, pewnego razu spotykają się i zaprzyjaźniają. Razem lecą do nadmorskiego miasteczka, w którym wszystkie ptaki są białe i podobne do Szymona. Początkowo mewy tylko z zaciekawieniem przyglądają się kosowi, z czasem zaczynają okazywać mu wrogość. Szymon staje w obronie przyjaciela, obaj opuszczają miasteczko i zamieszkują w pobliskim lesie. Tu, w chatce na drzewie, Tymon uczy Szymona, że książki mogą służyć do czegoś innego niż tylko rozpalanie ognia. Codziennie wieczorem czyta mu, nie zdając sobie sprawy, że ma także innych słuchaczy - pod oknem zbiera się coraz więcej zaciekawionych mew. W ten sposób, dzięki książkom, mewy zaakceptują Tymona."Mój przyjaciel Szymon" to ciepła i mądra historia o przyjaźni, lojalności, tolerancji, którą można czytać już dwu- czy trzylatkom. Stosunki w świecie zwierząt są tu oczywiście odzwierciedleniem sytuacji, które zdarzają się w świecie ludzi. Ilustracje są atrakcyjnie, dzięki nim dziecko "wyczyta" z tej lektury dodatkowe treści - gdzie mieszkają i czym zajmują się mewy żyjące w porcie (dorośli wypatrzą tu nawet piwny bar), jak różnią się od siebie ubiorem. Nie są to jednocześnie cukierkowe obrazki, ale pełne szczegółów, żywe i dowcipne ilustracje. Ich autorka, belgijka Kitty Crowther, jest laureatką Nagrody Pamięci Astrid Lindgren, jednego z najbardziej prestiżowych wyróżnień przyznawanych twórcom kultury dziecięcej.Opis ze strony: www.zaczytani.blox.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo