Ucho, dynia, sto dwadzieścia pięć!

Inne tytuły:
Ucho, dynia, 125!
Autor:
Maria Krüger (1904-1999) ...
Ilustracje:
Zbigniew Lengren (1919-2003) ...
Wyd. w latach:
1964 - 2022
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

"Jacek Kosmala chciał krzyczeć, że nie chce, że się nie zgadza, ale nie mógł. Jego okrągła i rumiana twarz wydłużyła się w psi pyszczek, nogi stawały się coraz krótsze, ręce skurczyły się w błyskawicznym tempie i stały się małymi, krzywymi łapkami. Całe ciało było teraz długie i pokryte żółtą sierścią. jednocześnie Jacek poczuł, że jest mu bardzo niewygodnie tak stać na dwóch nogach, i wobec tego stanął na czworakach. - Co się ze mną dzieje? - krzyknął zdumiony i przestraszony, ale zamiast krzyknąć, głucho warknął." Historia Jacka Kosmali z klasy piątej c, przywódcy Bandy Silniaków. Kosmala znany był ze skłonności do bójek i okazywania swojej przewagi wobec słabszych. Pewnego dnia zostaje zamieniony w jamnika przez tajemniczego sprzedawcę baloników. Jako jamnik należy do świata słabszych, a to sprawia, iż cierpi wiele upokorzeń. Nie jest wstanie porozumieć się z ludźmi, często zmienia właścicieli. Jednakże ostatecznie, po wielu przygodach, zostaje odnaleziony przez szkolnych kolegów, członków uprzednio zwalczających się band. Zdobyte doświadczenia powodują, że zmienia swoje nastawienie - Jacek staje się gotowy do zgody i przyjaźni.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ucho, dynia, 125!
Autorzy:Maria Krüger (1904-1999) Zbigniew Lengren (1919-2003) Judyta Julia Wodnicka Roman Kowalik (1951-2011)
Ilustracje:Zbigniew Lengren (1919-2003) Judyta Julia Wodnicka Roman Kowalik (1951-2011) Judyta Wodnicka Jarosław Żukowski
Lektor:Zofia Gładyszewska (1937-2021)
Wydawcy:Wydawnictwo Siedmioróg (1987-2022) Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Siedmioróg (1991-2020) Edipresse Polska (2017) Legimi (2012) IBUK Libra (2011) Polski Związek Niewidomych. Zakład Wydawnictw i Nagrań (1992-1993) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1964-1988)
Serie wydawnicze:Kanon Lektur Zielona Biblioteka Lektura Lektura Szkolna klasa IV Biblioteka Literatury Dziecięcej Polska Literatura dla Dzieci biblioteka pierwszych lektur Kanon Literatury Dziecięcej Lektura - Siedmioróg Biblioteka Światowej Literatury dla Dzieci Kanon Literatury Dziecięcej. Lektury Szkolne lektura dla klasy IV literatura dla dzieci
ISBN:83-10-08580-X 83-7162-184-1 83-85193-32-4 83-85959-17-3 83-86685-42-5 978-83-7254-275-5 978-83-7568-637-1 978-83-7568-985-3 978-83-7791-823-4 978-83-7945-539-3 978-83-8279-399-4 83-85193-32-4 83-108580-X 83-10-0850-X 83-11-08580-X 83-7245-275-9 978-83-7254-275-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 237 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo