Stoliczku nakryj się

Autorzy:
Wilhelm Grimm (1786-1859)
Jacob Grimm (1785-1863) ...
Ilustracje:
Anna Stefaniak
Lech Stefaniak
Andrzej Fonfara ...
Wyd. w latach:
1992 - 2002
Wydane w seriach:
Bajki-Grajki
Książki Szczęśliwego Dzieciństwa
ISBN:
83-7083-980-0, 83-7297-272-9
83-7297-273-7, 978-83-7570-190-6
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Wilhelm Grimm (1786-1859) Jacob Grimm (1785-1863) Jakub i Wilhelm Grimm
Ilustracje:Anna Stefaniak Lech Stefaniak Andrzej Fonfara Przemysław Sałamacha
Adaptacja:Antoni Marianowicz (1924-2003)
Opracowanie:Ludwik Cichy
Aranżacja:Ryszard Sielicki (1916-2005)
Lektor:Damian Damięcki
Wydawcy:Wydawnictwo Sara (2001-2002) Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1998-1999) Niedźwiadek (1995) Oficyna Wydawnicza R. A. F (1992) Omedia Wydawnictwo Liwona
Serie wydawnicze:Bajki-Grajki Książki Szczęśliwego Dzieciństwa
ISBN:83-7083-980-0 83-7297-272-9 83-7297-273-7 978-83-7570-190-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD druk epika folklor książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo