Fitness mózgu

Tytuł oryginalny:
SharpBrains guide to brain fitness
Autorzy:
Alvaro Fernandez
Elkhonon Goldberg
Pascale Michelon ...
Tłumacz:
Małgorzata Guzowska-Dąbrowska ...
Wydawcy:
PWN (2017)
Wydawnictwo Naukowe PWN (2015-2017)
IBUK Libra (2015)
ISBN:
978-83-01-18194-9, 978-83-01-18263-2
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Więcej informacji...

Jak wzmacniać sprawność mózgu w każdym wieku? Jak zachować jasność umysłu do później starości? Elkhonon Goldberg i Alvaro Fernandez wraz z Pascale Michelon – mistrzowie popularyzacji wiedzy o mózgu – zapraszają w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania. Z przewodnika dowiemy się, jak zbudowany jest mózg, w jaki sposób działa, jak się zmienia pod wpływem uczenia się i zdobywania nowych doświadczeń. Autorzy wskazują, jakimi działaniami możemy wzmacniać swój mózg, a przy okazji obalają kilka mitów, na przykład ten o sensowności rozwiązywania setek krzyżówek. Ta książka-przewodnik kierowana jest do wszystkich posiadaczy mózgu, którzy chcieliby się nauczyć, jak utrzymać ów narząd w zdrowiu i polepszyć jego działanie. Nie chcemy dawać „recepty” – zależy nam raczej na wzmocnieniu twojej zdolności wzięcia we własne ręce zagadnień związanych ze sprawnością mózgu i podjęcia celowych i świadomych wysiłków nastawionych na budowanie potencjału i opóźnianie pogorszenia jego stanu. Innymi słowy, chcemy pomóc ci maksymalizować „poznawczą i umysłową trajektorię sprawności”, począwszy od teraz, przez całe dalsze życie. Mamy nadzieję, że nasza publikacja okaże się wartościowym źródłem wiedzy. Z tekstu '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:The SharpBrains guide to brain fitness
Autorzy:Alvaro Fernandez Elkhonon Goldberg Pascale Michelon Małgorzata Guzowska-Dąbrowska
Tłumaczenie:Małgorzata Guzowska-Dąbrowska Elkhonon Goldberg Pascale Michelon
Przy współpracy:Pascale Michelon
oraz:Elkhonon Goldberg
Wydawcy:PWN (2017) Wydawnictwo Naukowe PWN (2015-2017) IBUK Libra (2015)
ISBN:978-83-01-18194-9 978-83-01-18263-2
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki psychologia publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo