Czasy wojów i rycerzy

Autor:
Jarosław Gryguć
Wydawcy:
Media Rodzina (2012-2025)
Wydaw. Popularnonaukowe Plinta (2012-2013)
na zlec. Starostwa Powiatowego (2012)
Wydane w seriach:
Kultura Piastów dla dzieci
Tu Powstała Polska
Kultura Piastów dla dzieci (Jarosław Gryguć)
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...

„Tu powstała Polska. Jak pierwszych królów koronowano?” – najnowszy tomik w edukacyjnym cyklu o pierwszych Piastach. Kolorowe ilustracje i ciekawe opisy przybliżają młodemu czytelnikowi kulturę i życie w dawnych wiekach. W tym tomie autor przybliża młodym czytelnikom symboliczne znaczenie koronacji w roku 1025, pokazuje, jak przebiegała ceremonia wyniesienia władcy na tron oraz prezentuje insygnia koronacyjne. W 2025 roku przypada 1000 rocznica pierwszych koronacji na ziemiach Polski. Akt koronacji miał charakter obrzędu religijnego i musiał się odbywać w świątyni. Jak więc wyglądały te szczególne kościoły koronacyjne, jakie były elementy stroju biskupa oraz jego insygnia? W kolejnej części książki poznajemy poczet władców koronowanych w Gnieźnie, począwszy od dwóch pierwszych królów z roku 1025: Bolesława Chrobrego i Mieszka II. Książki z serii Tu powstała Polska cieszą się dużym zainteresowaniem młodych czytelników. Autor w sposób zwięzły i przystępny opowiada o państwie Mieszka I, o drużynie książęcej, o tym, jak wyglądały grody i życie w nich, o sztuce romańskiej, o zajęciach rzemieślników i kupców. Zachęca także czytelnika do odwiedzenia muzeów Wielkopolski, gdzie znajduje się wiele zabytków pochodzących z czasów pierwszych Piastów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jarosław Gryguć
Przy współpracy:Robert L. Andrzejewski Tomasz Janiak Jacek Wrzesiński
Ilustracje:Jarosław Gryguć
Wydawcy:Media Rodzina (2012-2025) Wydaw. Popularnonaukowe Plinta (2012-2013) na zlec. Starostwa Powiatowego (2012)
Serie wydawnicze:Kultura Piastów dla dzieci Tu Powstała Polska Kultura Piastów dla dzieci (Jarosław Gryguć)
ISBN:978-83-8008-052-2 978-83-8008-054-6 978-83-8265-460-8 978-83-8265-998-6 978-83-8416-000-8 978-83-927119-9-5
Autotagi:druk ikonografia książki literatura literatura stosowana publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo