Ściąga: Ściąga

Inne tytuły:
analizy i interpretacje wszystkich wierszy
streszczenia i analizy lektur objętych programem nauczania w szkole podstawowej
Autor:
Bogumiła. Wojnar ...
Ilustracje:
Lucjan Ławnicki ...
Wydawca:
Wydawnictwo Greg (1989-2016)
Wydane w seriach:
Extra Ściąga
szkoła podstawowa [Greg]
gimnazjum [Greg]
Ściąga- seria
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
szkoły podstawowe
Więcej informacji...

Pozycja „Ściąga: klasa 2 gimnazjum. Streszczenia i analizy lektur objętych programem nauczania. Analizy i interpretacje wszystkich wierszy” zawiera opracowania następujących lektur, wierszy i dramatów: 1) LIRYKA: Jan Kochanowski: „Pieśni”, „Serce roście…”, „Hymn do Boga (Czego chcesz od nas, Panie…)” i „Pieśń świętojańska o sobótce (Wsi spokojna, wsi wesoła)”, Juliusz Słowacki: „Do Matki” i „Hymn”, Cyprian Kamil Norwid: „Moja piosenka (Do kraju tego…)”, Julian Tuwim: „Kwiaty polskie”, Bolesław Leśmian: „Urszula Kochanowska”, Krzysztof Kamil Baczyński: „Elegia o chłopcu polskim”, Tadeusz Różewicz: „Warkoczyk”, „Zostawcie nas” i „List do ludożerców”, Czesław Miłosz: „Ballada”, „Piosenka o końcu świata” i „Który skrzywdziłeś”, Zbigniew Herbert: „Pan od przyrody”, „Pan Cogito, a ruch myśli”, Wisława Szymborska: „Gawęda o miłości ziemi ojczystej”, Jan Twardowski: „Do moich uczniów” i „Podziękowanie”; 2) EPIKA: Adam Mickiewicz: „Pan Tadeusz”, Henryk Sienkiewicz: „Latarnik” i „Quo vadis”, Stefan Żeromski: „Syzyfowe prace” i „Siłaczka”, Jarosław Iwaszkiewicz: „Ikar”, Antonie de Saint-Exupery: „Mały Książę”, Ernest Hemingway: „Stary człowiek i morze”, 3) DRAMAT: Leon Kruczkowski: „Niemcy”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:analizy i interpretacje wszystkich wierszy streszczenia i analizy lektur objętych programem nauczania w szkole podstawowej klasa 6 szkoła podstawowa a Ściąga. Klasa 6 część 4b szkoła podstawowa klasa 6b szkoła podstawowa Ściąga kl. IV klasa 4 szkoły podstawowej streszczenia i analiza lektur objętych programem nauczania w szkole podstawowej. Analiza i interpretacje wszystkich wierszy gimnazjum. Cz. 2b część 1 gimnazjum streszczenia i analizy lektur objętych programem nauczania, analizy i interpretacje wszstkich wierszy szkoła podstawowa. Cz. 6b część 4a z zakresu wszystkich lektur z języka polskiego Wypracowania klasa 5 analiza i interpretacja wszystkich lektur klasa 7 Gimnazjum streszczenia i analizy lektur objętych programem nauczania klasa 3 gimnazjum klasa 1 gimnazjum klasa 8 szkoła podstawowa szkoła podstawowa klasa 4 szkoła podstawowa klasa 2 gimnazjum
Autorzy:Bogumiła. Wojnar Dorota Stopka Ewa Kościelnicka-Siemek Ewa Siemek
Ilustracje:Lucjan Ławnicki Łukasz Ryłko Tomasz Ryłko
Opracowanie:Agnieszka Nawrot
Wydawca:Wydawnictwo Greg (1989-2016)
Serie wydawnicze:Extra Ściąga szkoła podstawowa [Greg] gimnazjum [Greg] Ściąga- seria
ISBN:83-7327-037-X 83-7327-038-8 83-7327-039-6 83-7327-040-X 83-7327-052-3 83-7327-305-0 83-7327-331-X 83-7327-335-2 83-7327-340-9 83-7327-342-5 83-7327-344-1 83-7327-476-6 83-86314-46-X 83-86383-17-8 83-86623-05-5 83-86623-15-2 83-86623-16-0 83-86623-25-X 83-86952-36-9 83-86952-37-7 83-86952-38-5 83-86952-39-3 83-86952-41-5 83-86952-42-3 83-86952-51-2 978-83-7327-471-6 978-83-7327-472-3 978-83-7327-473-0 978-83-7327-474-7 978-83-7327-486-0 978-83-7517-094-8 978-83-7517-096-2 978-83-7517-098-6 978-83-7517-167-9 978-83-7517-176-1 978-83-7517-422-9 8373273050 83-86952-38 83-7327-028-8 83-7327-038-0 83-7372-340-9 83-86952-37-X 83-86952-39-2 83-8695-39-32 836-86952-37-7 836-86952-39-3 83-86952-385-0 83-83-7327-473-0 978-83-7527-338-7 978-83-73327-471-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika gimnazjum historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki podręczniki programowane proza publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe reprodukcje szkoły podstawowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 240 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo