Potęga trójki

Autor:
H. L. Dennis
Ilustracje:
Meggie Dennis
Tłumacz:
Bartłomiej Ulatowski
Wydawca:
Hachette Polska (2013)
Wydane w seriach:
Pogromcy szyfrów
ISBN:
978-83-7849-014-2
Autotagi:
druk
powieści
4.0

Wyobraź sobie prastary manuskrypt, którego nikt nie potrafi odczytać. Wyobraź sobie, że ktoś taki jak ty może złamać najbardziej skomplikowany szyfr na świecie. Wyobraź sobie szansę na odkrycie prawdy ukrytej od stuleci - wbrew Prawu, które zakazuje nawet próbować rozwikłania tej tajemnicy. Troje dzieci wybrano do tajnego zespołu, pracującego nad tajemniczym przesłaniem sprzed wieków. Brodie Bray uwielbia wyzwania, ale kiedy wraz z przyjaciółmi zabiera się do pracy nad tajemnicami Kodu, szybko odkrywa, że są ludzie gotowi nawet zabić, aby ich powstrzymać.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Spodziewałam się po niej więcej jakiś istot ,ale nie była zła. Trójka dzieci przyjmuje zaproszenie do szkoły łamania szyfrów. Czy uda im się rozwiązać zagadkę której nie rozwiązał jeszcze nikt.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo