Psychologia

Tytuł oryginalny:
Psychology
Inne tytuły:
kluczowe koncepcje
Psychologia osobowości
Autorzy:
Philip G. Zimbardo (1933-2024)
Vivian McCann
Robert Lee Johnson ...
Redakcja:
Maria Materska ...
Tłumaczenie:
Joanna Kowalczewska
Aleksandra Wilkin-Day
Aleksander Wojciechowski ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2010-2024)
IBUK Libra (2017)
Autotagi:
druk
podręczniki
psychologia
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...
5.0

Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 4 Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:kluczowe koncepcje Psychologia osobowości Człowiek i jego środowisko core concepts, kluczowe koncepcje. T. 1, kluczowe koncepcje. T. 3, kluczowe koncepcje. T. 2, kluczowe koncepcje. T. 4, Psychologia 5, Podstawy psychologii Struktura i funkcje świadomości Motywacja i uczenie się Psychologia 4,
Autorzy:Philip G. Zimbardo (1933-2024) Vivian McCann Robert Lee Johnson Robert L. Johnspn Robert G. Johnson
Redakcja:Maria Materska Joanna Kowalczewska Aleksandra Wilkin-Day Aleksander Wojciechowski Józef Radzicki Małgorzata Żakowska
Tłumaczenie:Joanna Kowalczewska Aleksandra Wilkin-Day Aleksander Wojciechowski Aleksandra Gruszka Dorota Karwowska Józef Radzicki Małgorzata Guzowska-Dąbrowska Ewa Czerniawska
Przy współpracy:Vivian McCann Robert Lee Johnson
oraz:Vivian McCann Robert Lee Johnson Maria Materska Joanna Kowalczewska
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2010-2024) IBUK Libra (2017)
ISBN:978-83-01-16236-8 978-83-01-16237-5 978-83-01-16241-2 978-83-01-16242-9 978-83-01-16300-6 978-83-01-16301-3 978-83-01-16330-3 978-83-01-16331-0 978-83-01-16369-3 978-83-01-16396-9 978-83-01-16397-6 978-83-01-16399-0 978-83-01-16400-3 978-83-01-19556-4 978-83-01-19558-8 978-83-01-19562-5 978-83-01-19564-9 978-83-01-19569-4 978-83-01-19570-0 978-83-01-19571-7 978-83-01-19572-4 978-83-01-19573-1 978-83-01016237-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne zdrowie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 66 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo