Filozofia dla pedagogów

Tytuł oryginalny:
Philosophical and Ideological Perspectives on Education
Autor:
Gerald Lee Gutek
Tłumaczenie:
Anna Kacmajor
Agata Sulak
Posłowie:
Bogusław Śliwerski
Wydawcy:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2007)
Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne (2007)
Wydane w seriach:
Pedagogika
Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
ISBN:
83-89120-73-9, 978-83-7489-113-4
83-7489-113-4, 978-93-7489-113-4
Autotagi:
druk
książki
pedagogika
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
wychowanie
Więcej informacji...

Pierwsze wydanie tej ksiązki ukazało się po tytułem: FILOZOFICZNE I IDEOLOGICZNE PODSTAWY EDUKACJIKsiążka ma trójdzielną strukturę tzn. każdy rozdział zawiera krótkie, wypunktowane podsumowanie, pytania sprawdzające, praktyczne ćwiczenia oraz podstawową bibliografię. W dwudziestu jeden zwartych rozdziałach omawia wpływ najważniejszych nurtów filozoficznych, ideologicznych i teoretycznych na rozwój pedagogiki. Filozofia..
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Philosphcal and ideological perspectives on edukation
Autor:Gerald Lee Gutek
Tłumaczenie:Anna Kacmajor Agata Sulak
Posłowie:Bogusław Śliwerski
Przedmowa:Bogusław Śliwerski
Wydawcy:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2007) Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne (2007)
Serie wydawnicze:Pedagogika Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
ISBN:83-89120-73-9 978-83-7489-113-4 83-7489-113-4 978-93-7489-113-4
Autotagi:druk edukacja książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo