Świat bez książąt

Tytuł oryginalny:
World without princes
Autor:
Soman Chainani
Tłumacz:
Małgorzata Kaczarowska
Ilustracje:
Iacopo Bruno ...
Wydawca:
Wydawnictwo Jaguar (2015-2023)
Wydane w seriach:
Akademia Dobra i Zła
ISBN:
978-83-7686-392-4, 978-83-7686-414-3
978-83-8266-086-9, 97883826608691
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Sofia i Agata, bohaterki napisanej z rozmachem kontynuacji bestsellerowej powieści Akademia Dobra i Zła, powróciły do domu, by żyć Długo i Szczęśliwie. Jednak życie to nie bajka, jakiej się spodziewały. Gdy Agata potajemnie życzy sobie innego szczęśliwego zakończenia, bezwiednie otwiera wrota do świata Akademii Dobra i Zła. Ale baśniowy świat, który znały, całkowicie się zmienil. Księżniczki i wiedźmy, czarownicy i książęta, nie są już wrogami - tworzą się nowe sojusze, a stare idą w zapomnienie. W tych trudnych czasach wojna wisi na włosku. Sofia i Agata dążą do pokoju, ale nieoczekiwane zagrożenie może zniszczyć wszystko i wszystkich, których kochają. Tym razem pochodzi ono z najmniej spodziewanego miejsca.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:The school for good and evil
Autor:Soman Chainani
Tłumacz:Małgorzata Kaczarowska
Ilustracje:Iacopo Bruno Jacopo Bruno
Wydawca:Wydawnictwo Jaguar (2015-2023)
Serie wydawnicze:Akademia Dobra i Zła
ISBN:978-83-7686-392-4 978-83-7686-414-3 978-83-8266-086-9 97883826608691
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika fantastyka książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo