Wychowanie przez czytanie

Autorzy:
Irena Koźmińska
Elżbieta Olszewska
Dominika Stefanowska ...
Wydawcy:
Fundacja ABCXXI-Cała Polska Czyta Dzieciom (2019)
Wydawnictwo Prószyński i Spółka (2019)
Świat Książki - Grupa Wydawnicza Weltbild (2010-2017)
Prószyński Media
Autotagi:
artykuły
druk
książki
Więcej informacji...
5.0

Książka Wychowanie przez czytanie zawiera niezbędną wiedzę o roli, jaką czytanie dzieciom odgrywa w procesie ich rozwoju i edukacji. W dobie mediów wychowanie dzieci na miłośników czytania wymaga zaangażowania dorosłych. Samo mechaniczne czytanie dziecku nie wystarczy - ważne jest, by wiedzieć, co, jak i komu czytać, l jak uczyć czytania. Czytajmy więc mądrze. Praktyczne rady zawarte w książce Wychowanie przez czytanie pomogą Państwu w wychowaniu dzieci na czytelników - ludzi wykształconych, dobrych i szczęśliwych, którzy żyją nie tylko lepiej i ciekawiej, ale nawet dłużej.Dorota Zawadzka, psycholog, telewizyjna SupernianiaCzytanie dzieciom wartościowych książek, rozmowa o ich treści, kształtowanie potrzeby i nawyku czytania jest warunkiem rozwoju krytycznego myślenia, mądrości życiowej, wyobraźni i wrażliwości moralnej. To droga do uczestnictwa w kulturze i jej współtworzenia. Umiejętność korzystania z tekstów pozwala radzić sobie z koniecznością wielokrotnej zmiany naszych dróg zawodowych i życiowych. Dlatego program "Cała Polska czyta dzieciom" i książka Wychowanie przez czytanie mają ogromną wartość.prof. Zbigniew Kwieciński, przewodniczący Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo dobra pozycja, którą powinien przeczytać każdy rodzic.Dużo praktycznych wskazówek,podane są propozycje czytelnicze dla dzieci w poszczególnych grupach wiekowych. Końcówka o fundacji lekko nudna.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Irena Koźmińska Elżbieta Olszewska Dominika Stefanowska Wanda Irena Koźmińska Elzbieta Olszewska
Wywiad:Dominika Stefanowska
oraz:Elżbieta Olszewska
Wydawcy:Fundacja ABCXXI-Cała Polska Czyta Dzieciom (2019) Wydawnictwo Prószyński i Spółka (2019) Świat Książki - Grupa Wydawnicza Weltbild (2010-2017) Prószyński Media
ISBN:978-83-247-1842-9 978-83-247-2525-0 978-83-7799-390-3 978-83-7943-386-5 978-83-8169-158-1 978-83-247-184-9 978-83-247-1742-9 978-83-247-02525-0
Autotagi:artykuły beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki proza publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 80 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo