Zrozumieć ADHD:

kieszonkowy poradnik dla rodziców

Tytuł oryginalny:
Understanding ADHD
practical tips for parents,
Tłumaczenie:
Kit Chee
Katarzyna Sobiepanek-Szczęsna
Autorzy:
Christopher Green
Kit Chee
Hristopher Green
Wydawca:
Laurum - MT Biznes (2009-2011)
Wydane w seriach:
Laurum
ISBN:
978-83-61732-01-3, 978-83-61732-05-1
978-83-7746-053-5
Autotagi:
druk
poradniki

W dzisiejszych czasach większość specjalistów przyjmuje zaburzenie z deficytem uwagi i nadaktywnością (Attention Deficit Hyperactivity Disorder – ADHD) jako ważny element dzieciństwa. Wszędzie dookoła nas ADHD powoduje, że inteligentne dzieci nie dają sobie rady w szkole i mimo właściwego wychowywania sprawiają kłopoty w domu. Przy dzisiejszej świadomości tego stanu specjaliści i rodzice potrzebują praktycznych najświeższych informacji, jak można pomóc tym dzieciom, a celem niniejszej publikacji jest odpowiedzenie na tę potrzebę. Wciąż trwa dyskusja na temat najlepszych sposóbów diagnozowania ADHD, relatywnego znaczenia różnych rodzajów terapii oraz przypuszczalnych, ale jeszcze nieudowodnionych długoterminowych korzyści wypływających ze stosowania leków stymulujących. Te i inne nierozwiązane dotychczas kwestie nie są specjalnie istotne, jeśli wszyscy dążymy do osiągnięcia tego samego celu, jakim jest pomaganie tym dzieciom we wkraczaniu w dorosłość z możliwie najlepszym wykształceniem, wysokim poziomem pewności siebie, przydatnymi umiejętnościami życiowymi oraz nieuszkodzonymi relacjami rodzinnymi. Jeżeli wszyscy razem będziemy pracować dla tego celu, następna dekada będzie dużo łatwiejsza zarówno dla tych dzieci, jak i ich zestresowanych rodziców. Zrozumieć ADHD to książka napisana przystępnym językiem, pełna sprawdzonych, praktycznych propozycji, odpowiednich do zastosowania zarówno w domu, jak i w klasie szkolnej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo