Powstanie '44 w komiksie

Inne tytuły:
morowe panny
antologia prac konkursowych 2009
Redakcja:
Katarzyna Gwiazda
Wydawcy:
Muzeum Powstania Warszawskiego (2010-2012)
Wydawnictwo Egmont Polska (2010-2012)
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
ISBN:
9788323746805, 978-83-237-4609-6
978-83-237-4767-3
Autotagi:
antologie
druk
komiksy
książki
Więcej informacji...

Proszę sobie wyobrazić, jakie było moje zaskoczenie, gdy dowiedziałam się, że moja historia stała się inspiracją dla autorki komiksu o Powstaniu Warszawskim. Nigdy nie czytałam komiksów, dlatego też obawiałam się, czy to jest dobre miejsce na taką historię. Przekonała mnie jednak reakcja młodzieży, która, jak sama zauważyłam, chętnie sięga po tego typu publikacje. Jestem zdania, że prawdziwe historie z Powstania Warszawskiego ubrane w formę komiksową mogą w bardziej wyrazisty sposób dotrzeć do współczesnej młodzieży. Jestem pod wrażeniem umiejętności plastycznych autorów i ich zaangażowania, aby jak najdokładniej oddać każdy element historii. Janina Rożecka ps. "Dora", jej historia zainspirowała laureatkę tegorocznego konkursu komiksowego Marię Rostocką do narysowania "Co jest czarne, co białe, a co jest bez sensu...."
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:morowe panny antologia prac konkursowych 2009 antologia prac konkursowych 2010 antologia prac konkursowych 2011 archiwum historii mówionej
Redakcja:Katarzyna Gwiazda
Wydawcy:Muzeum Powstania Warszawskiego (2010-2012) Wydawnictwo Egmont Polska (2010-2012)
Serie wydawnicze:Klub Świata Komiksu
ISBN:9788323746805 978-83-237-4609-6 978-83-237-4767-3
Autotagi:antologie druk komiksy książki literatura literatura piękna
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 3 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo