Żółte kółka:

mam na imię Inna

Autor:
Eliza Piotrowska
Wyd. w latach:
2011 - 2018
Wydane w seriach:
Tematy trudne
ISBN:
978-83-63010-12-6, 978-83-8015-972-3
978-83-8015-973-0
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Pewnego dnia do klasy przybywa nowa dziewczynka.

Jest trochę inna niż wszyscy, i takie właśnie dostaje przezwisko – „Inna”. Inna ma zespół Downa, ale wcale nie trzeba jej traktować inaczej.

„Żółte kółka” to nie tylko historia dziewczynki z zespołem Downa, ale przede wszystkim opowieść o tym, jak reagujemy na inność. Książka pisana jest z perspektywy dziecka, dzięki czemu trudny temat uzyskuje przystępną, wolną od dydaktyzmu formę.

Głębia, humor i pełne napięć zwroty akcji pobudzają do refleksji i prowokują do zadawania ważnych pytań. Książkę ponadto wzbogacają scenariusze dla nauczycieli i rodziców, na podstawie których można przeprowadzić dodatkowe zajęcia.

Książka zdobyła Wyróżnienie Jury Dziecięcego w konksursie Nagroda DONGA 2011, przyznawanej przez Polską Sekcję IBBY!

wiek: 7+

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mój brat miał tą książkę jako lekturę. Przeczytałam ją .Moim zdaniem to piękna książka . Powinno być takich więcej • Polecam!!!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Eliza Piotrowska
Wydawcy:NASBI (2018) Legimi (2018) ebookpoint BIBLIO (2018) Wydawnictwo Czarna Owca (2017-2018) Wydawnictwo Czarna Owieczka (2011-2017)
Serie wydawnicze:Tematy trudne
ISBN:978-83-63010-12-6 978-83-8015-972-3 978-83-8015-973-0
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo