Kosmita

Autor:
Roksana Jędrzejewska-Wróbel ...
Ilustracje:
Joanna Jung ...
Wydawcy:
ING Bank Śląski (2008-2020)
Fundacja ING Dzieciom (2008-2020)
Fundacja ING Bank Śląski (2018)
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
Fundacja ING Dzieciom
Cała Polska Czyta Dzieciom (Fundacja ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom)
ISBN:
978-83-928961-1-1, 978-83-928961-2-8
978-83-928961-1, 978-83-928961-2-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

„Kosmita” - to książka biblioterapeutyczna przeznaczona dla rodzeństwa i rodzin dzieci autystycznych. To pierwsze wydawnictwo, które w ten sposób pokazuje problem autyzmu w rodzinie. „Kosmita" pokazuje, że życie z autystycznym dzieckiem bywa dalekie od bajki, ale nigdy nie jest nudne. A przede wszystkim uczy tego, co w życiu najważniejsze: miłości i szacunku do każdego człowieka. Pokazuje autystę jako kogoś wyjątkowego.Tytułowym Kosmitą jest autystyczny chłopiec Kacper. Razem z jego siostrą, bohaterką książki - Olą - poznajemy czym jest autyzm dla całej rodziny. Uczymy się rozumieć inność Kacpra, który zaprasza do swojego świata i tłumaczy na przykład dlaczego nie rozstaje się z łyżką… lub nie zdejmuje z głowy kominiarki. "Dzięki bohaterom oswajamy się z trudnym problemem. Książka ta została napisana z myślą o dzieciach mających autystyczne rodzeństwo, ale może służyć wszystkim, którzy z problemem autyzmu spotykają się w swoim codziennym życiu. Mamy nadzieję, że czytelnicy odnajdą w niej swoje smutki i radości, zrozumieją czym jest autyzm i jak go oswoić" - skomentowały cel powstania książki konsultantki z Synapsis.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Roksana Jędrzejewska-Wróbel Joanna Jung Jona Jung
Ilustracje:Joanna Jung Jona Jung
Wydawcy:ING Bank Śląski (2008-2020) Fundacja ING Dzieciom (2008-2020) Fundacja ING Bank Śląski (2018)
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacja ING Dzieciom Cała Polska Czyta Dzieciom (Fundacja ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom)
ISBN:978-83-928961-1-1 978-83-928961-2-8 978-83-928961-1 978-83-928961-2-1
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 41 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo