Amos

Tytuł oryginalny:
Amos
Autor:
Yves Swolfs
Tłumacz:
Wojciech Birek
Wydawca:
Elemental - Sagi-B Expert Group (2014)
Wydane w seriach:
Durango
Swolfs, Yves
ISBN:
978-83-938845-5-1
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
3.0

Durango, okaleczony rewolwerowiec, zadarł z niezwykle pamiętliwymi i upartymi ludźmi. Teraz wszędzie na swej drodze natyka się na listy gończe z własną podobizną. Kiedy zmierzając ku granicy z Meksykiem, przypadkowo ratuje z opresji lokalnego przestępcę Amosa Rodrigueza, nie spodziewa się, że niebawem będzie bardzo potrzebował jego pomocy. Pierścień obławy zaciska się wokół niego, a do starych zaprzysięgłych wrogów dołączają nowi… Uzbrojony tylko w niezawodny pistolet mauser, Durango będzie musiał stoczyć kolejną desperacką walkę o własne życie i wolność. Tym razem u jego boku staną zupełnie nieoczekiwani sprzymierzeńcy…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo