Żyć znaczy umrzeć

Tytuł oryginalny:
To live is to die
Inne tytuły:
Cliff Burton
historia życia legendarnego basisty zespołu Metallica
Autor:
Joel McIver
Tłumacz:
Jarosław Rybski
Przedmowa:
Kirk Hammett
Wydawca:
Wydawnictwo Sine Qua Non (2013)
ISBN:
978-83-7924-105-7
Autotagi:
biografie
druk
książki
muzyka
5.0

27 września 1986 roku basista Metalliki Cliff Burton zginął w wypadku samochodowym. Miał zaledwie 24 lata. Od tego tragicznego zdarzenia minęły już prawie trzy dekady, a nie powstała jeszcze żadna książka upamiętniająca talent i osiągnięcia Burtona. Aż do teraz!Żyć znaczy umrzeć to drobiazgowy i wymowny portret giganta heavy metalu. Pisząc niniejszą biografię, Joel McIver rozmawiał z bliskimi Burtona - jego rodziną, kolegami z zespołu i przyjaciółmi. Większość cytowanych przez niego wypowiedzi nie została opublikowana nigdy wcześniej. O Cliffie opowiadają między innymi: Lars Ulrich, James Hetfield i Kirk Hammett; dziewczyna Cliffa Corinne Lynn; reporter Brian Lew; headbanger Harald Oimoen; frontman zespołu Spastik Children Fred Cotton; założyciel Exodusu Gary Holt; fotograf Ross Halfin; pierwszy techniczny Cliffa Chuc Martin; założyciel wytwórni Megaforce Brian Slage; pierwszy menedżer fanclubu Metalliki K.J. Doughton; producent krążków Ride The Lightning i Master Of Puppets Flemming Rasmussen oraz Jorgen Holmstedt, ostatni dziennikarz, który przeprowadził wywiad z Burtonem.Myślisz, że znasz Metallicę? Pomyśl jeszcze raz. Biografia Cliffa Burtona rzuca nowe światło na najważniejszy etap kariery największego zespołu metalowego w historii muzyki. To opowieść o geniuszu i tragedii. Opowieść, która już na zawsze zapadnie ci w pamięć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo