Werka Rozterka i dwie nianie

Tytuł oryginalny:
Emma Dilemma and the two nannies
Autor:
Patricia Hermes
Tłumacz:
Małgorzata Fabianowska
Ilustracje:
Zofia Dzierżawska-Bojanowska
Wydawcy:
Foksal (2015)
Wilga (2015)
Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal (2015)
Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-280-1804-4, 978-83-280-1805-1
978-83-280-2209-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
5.0

Werka Rozterka i jej rodzeństwo uwielbiają nową nianię, Anię.Opiekunka ma wspaniałe pomysły na zabawę, nie zdradza sekretów i nosi odjazdowe ciuchy. Kiedy oznajmia rodzinie, że musi wyjechać na trzy tygodnie do Irlandii, dzieciaki wpadają w panikę. Co będzie, jeśli Anna nie wróci? Czy to oznacza, że w domu pojawi się ktoś nowy? Ktoś, kto nie lubi fretek, lub co gorsza, dzieci? Anna przedstawia nianię na zastępstwo - panią Potts. Dzieci nie chcą nawet słyszeć o nowej niani. Werka zarządza "burzę mózgów" i zabawa zaczyna się naprawdę!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Patricia Hermes, Werka Rozterka i kempingowa niania • No nie, niania Ania ma chłopaka! I coraz mniej swego wolnego czasu spędza z dziećmi. Tak nie może być. Ten głupi Bo nie dość, że chodzi z Anią na tańce, to jeszcze jedzie z całą rodziną Werki na kemping. Ale dobrze się składa, bo on, zdaje się, troszkę się boi niedźwiedzi, a w lesie wszystko się może zdarzyć, prawda? • Werka uknuła znów sprytny plan. Każdy środek jest dobry, byle tylko zdemaskować tchórzliwego Bo. • Ale do rodzinnych rozterek dołączają kłopoty w szkole. Najlepsza przyjaciółka Werki, Luiza, zakolegowała się z wredną Kasią. Chodzą razem na hip-hop. A Werka bardzo chce, aby Luiza pojechała z nią na kemping. Tak bardzo, że aż dopuszcza się niecnego czynu, niegodnego przyjaciółki. • Jak się to wszystko rozwiąże? Przeczytajcie sami. • Pełna rodzinnego ciepła, wspaniała książka dla dzieci. Godna polecenia. Na dokładkę, bardzo ładnie wydana.
Katarynka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo