Złoto Gór Czarnych: [Ostatnia walka Dakotów]:

trylogia indiańska

Inne tytuły:
Złoto Gór Czarnych T. 3,
Autorzy:
Krystyna Szklarska
Alfred Szklarski (1912-1992)
Ilustracje:
Józef Marek (1922-2020) ...
Wydawcy:
Wydaw. Dolnośląskie (2006)
Muza (1993)
Wydawnictwo Śląsk (1986-1989)
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
4.0

Na złoto Gór Czarnych, trylogię indiańską, składają: się: Orle pióra, Przekleństwo złota i Ostatnia walka Dakotów. Jest to historia młodego wojownika z plemienia Dakotów, który szuka zemsty za śmierć swego ojca, zabitego w walce z wrogim plemieniem Czipewejów. Udziałem czytelnika stają się jego liczne przygody, np.: polowanie na niedźwiedzia baribala, ucieczki z niewoli czy uwolnienie porwanej przez Paunisów siostry. Poznajemy też fascynujący świat indiańskiej kultury w czasach, gdy do puszcz i na prerie Ameryki Północnej nie dotarła jeszcze cywilizacja białego człowieka tajemne rytuały plemienne i szczegóły dotyczące codziennego życia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje
  • Komentarze
    Nie pamiętam już czy to było fajne, ale to książka mojego dzieciństwa :)
    Odpowiedzi: 1, ost. zmiana: 13.09.2012 19:55
    dariusz    Markus   
    [awatar]
    dariusz
Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Złoto Gór Czarnych T. 3, trylogia indiańska
Autorzy:Krystyna Szklarska Alfred Szklarski (1912-1992)
Ilustracje:Józef Marek (1922-2020) Bartłomiej Kuźnicki
Wydawcy:Wydaw. Dolnośląskie (2006) Muza (1993) Wydawnictwo Śląsk (1986-1989)
ISBN:83-216-0289-4 83-216-0978-3 83-216-0981-3 83-7079-199-9 83-7079-200-6 978-83-7384-507-7
Autotagi:druk epika Indianie książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo