Chopin

Autor:
Fryderyk Chopin (1810-1849) ...
Wyd. w latach:
1958 - 2014
ISBN:
83-60004-08-0, 83-901645-2-3
978-83-61923-22-0, 978-83-89201-09-6
Autotagi:
CD
nagrania muzyczne
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Sonata fortepianowa b-moll nr 2 op. 35. Koncerty Op. 11 Witold Małcużyński nr 4 cis-moll Scherzo b-moll nr 2 op. 31 Etiuda As-dur nr 1 Scherza Op. 20 Etiuda As-dur nr 10 Mazurek b-moll nr 4 op. 24 Etiuda E-dur nr 3 Etiudy Op. 25 nr 7 Koncert fortepianowy E-moll op. 11 Etiuda b-moll nr 10 Etiuda Ges-dur nr 5 op. 10 Nokturny Op. 48 nr 1 Etiuda a-moll nr 11 Etiuda Des-dur nr 8 DJ Chicken Preludium As-dur nr 17 op. 28 Walc Des-Dur op. 64 nr 1 "Minutowy" Etiuda Ges-dur nr 9 Etiuda C-dur nr 1 Polonez As-dur nr 6 op. 53 Etiuda Ges-dur nr 5 Koncert fortepianowy F-moll op. 21 (Larghetto) Grande Valse Brillante Es-Dur op.18 Berceuse Des-dur op. 57 Nokturn Des-Dur op. 27 nr 2 Nokturny Op. posth Mazurki Op. 17 Fantasie-Impromptu Cis-mol op. 66 Polonez A-Dur op. 40 nr. 1 "Wojskowy" Koncert fortepianowy f-moll nr 2 op. 21. Allegro vivace Etiuda F-dur nr 8 Ronda Etiuda F-dur nr 3 Etiuda f-moll nr 9 Etiuda cis-moll nr 4 Etiuda cis-moll nr 7 Etiuda f-moll nr 2 Etiuda C-dur nr 7 Walc As-dur nr 1 op. 34 Ronda Op. 16 Polonezy Op. 53 Dwanaście etiud op.25 Preludium As - Dur , op posth Sonata fortepianowa b-moll nr 2 op. 35. Cz. 3 Etiuda C-dur nr 1 op. 10 Etiuda Es-dur nr 11 Mazurek As-Dur op. 24 nr 3 Koncert fortepianowy Nr 1 e-moll, op. 11 Mazurek g-moll nr 1 op. 24 Fantazja f-moll op.49 Koncert fortepianowy Nr 2 f-moll, op. 21 Nokturny Op. 15 nr 1 Ballada g-moll nr 1 op. 23 2 Nokturny , op. 62 Etiuda C-moll op. 10 nr 12 "Rewolucyjna" Dwanaście etiud op.10 Barkarola Fis-Dur op. 60 Romanca Larghetto Koncerty Etiuda a-moll nr 4 Nokturny Op. 27 Etiuda a-moll nr 2 Etiudy Op. 10 nr 12 Walce Fortepian Nokturn Es-Dur op. 55 nr 2 Etiuda e-moll nr 5 Polonezy Op. 44 Nokturn Es-Dur op. 9 nr 2 Mazurek D-Dur op. 33 nr 2 Scherza Op. 31 24 Preludia , op 28 Ballady Op. 23 Etiuda es-moll nr 6 Etiuda c-moll nr 12 Walce Op. 64 nr 2 Etiudy Fantaisie-impromptu Scherza Ballady Fantaisie-impromptu Op. 66 Piano Concerto In D Major Polonezy Walce Haydn Preludium cis-moll: op.45 Études Mazurki : Dzieła zebrane klasyka romantyzmu I Koncert fortepianowy e-moll op.11 koncerty fortepianowe Piano Concerto No.2 Nokturny preludia życie i dzieło Klasyka dla dzieci mistrz muzyki fortepianowej Magia fortepianu
Autorzy:Fryderyk Chopin (1810-1849) Janusz Olejniczak (1952-2024) Joseph Haydn (1732-1809) Jarosław Chopin
Wykonanie:Janusz Olejniczak (1952-2024) Andrzej Jagodziński Trio Jan Ekier (1913-2014) Rafał Blechacz Sequeira Costa Rafał Lewandowski Krystian Zimerman Aldona Dvarionaite Ronan O'Hara Tomasz Zając Andrzej Jagodziński Jan Lisiecki Witold Małcużyński (1914-1977) Ignacy Jan Paderwski Mirka Pokorná Karol Radziwonowicz Stefania Toczyska William Wolfram Eliahu Inbal Aleksander Michałowski Józef Hofmenn Anatolij Ugorskij Ignacy Friedmann Maurizio Pollini Vladimir Davidovič Aškenazi Maurycy Rosenthal Martha Argerich Raul Koczalski Zofia Bacewiczowa Lilya Zilberstein Vovka Aškenazi Jerzy Żuralew Artur Rubinstein Elżbieta Szmytka Malcolm Martineau Witold Maużycki Maria Wiłkomirska (1904-1995) Kazimerz Wiłkomirski Regina Smendzianka Halina Czerny-Stefańska Bolesław Woytowicz Barbara Hesse-Bukowska (1930-2013) Ludwik Stefański Henryk Sztompka Zbigniew Drzewiecki Lidia Grychtołówna Władysław Kędra Władysław Szpilman Halina Kowalska Stefania Woytowicz Wanda Klimowicz Andzrej Bachleda Witold Rowicki
Zdjęcia:Tomasz Sikora
Kompozytor:Fryderyk Chopin (1810-1849)
Reżyseria nagrania:Stanisław Dybowski Zbigniew Kusiak
Opracowanie:Artur Szklener
Realizacja:Zbigniew Kusiak
Komentarz:Janusz Olejniczak (1952-2024) Jacqueline Kacprzak
Redakcja:Jan Ekier (1913-2014) Bogdan Czapiewski Ignacy Jan Paderewski (1860-1941) Ludwik Bronarski (1890-1975) Józef Turczyński (1884-1953)
Dyrygenci:Eva Maria Zuk Leonid Nikołajew Gilbert Varga Enrique Batiz
Instytucje sprawcze:Los Angeles Philharmonic Orchestra Motion Trio Royal Philharmonic Orchestra Solisti di Varsavia Warsaw NAtional Philharmonic Orchestra Wielka Rosyjska Orkiestra Symfoniczna Radia i Telewizji London Philharmonic Orchestra
Aranżacja:Janusz Wojtarowicz
oraz:Jan Ekier (1913-2014) Sequera Costa Eva Maria Zuk Dang Thai Son Michaił Woskresenski Vlado Perlemuter The London Philharmonic Orchestra The Los Angeles Chamber Orchestra
Wydawcy:Polskie Wydawnictwo Muzyczne SA (1999-2014) Marketing Room Poland (2010) Axel Springer Polska (2007-2010) Soliton (2009) Universal Music Group (1999-2009) Narodowy Instytut Fryderyka Chopina (2008) Deutsche Grammophon GmbH (1999-2007) Mediasat Poland (2005) De Agostini Polska (1997-2004) Polski Impresariat Muzyczny (1998) Muza Polskie Nagrania (1984-1995) Przeds. Nagrań Wideo-Fonicznych Wifon (1979-1989) Object Enterprises (1987) Henschelverlag (1958) International Masters Publishers BV MMV Supraphon Akordeonus Records Polskie Radio
Serie wydawnicze:Mistrzowie Muzyki Klasycznej Wielcy Kompozytorzy Biblioteka Gazety Wyborczej Muzyka Mistrzów życie i twórczość Concerto Digital Classics Klasyka dla Dzieci (Sopot) Płytoteka Dziennika Płytoteka Dziennika. Muzyczna akademia rozwoju
ISBN:83-60004-08-0 83-901645-2-3 978-83-61923-22-0 978-83-89201-09-6
Autotagi:CD dokumenty elektroniczne literatura muzyka nagrania nagrania muzyczne nuty zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 50 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo