Auschwitz:

nazistowski obóz śmierci

Redakcja:
Franciszek Piper
Teresa Świebocka (1944-2016)
Autorzy:
Danuta Czech (1922-2004)
Tadeusz Iwaszko (1935-1988)
Barbara Jarosz
Helena Kubica ...
oraz:
Danuta Czech (1922-2004)
Wydawcy:
Wydawnictwo Państwowego Muzeum Oświęcim-Brzezinka (1993-2010)
Wydawnictwo Państwowego Muzeum w Oświęcimiu (1998)
Wydawnictwo Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau
ISBN:
83-85047-69-7, 978-83-88526-82-4
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.0

Nikt nie jest jednak w stanie w pełni zrozumieć i zrekonstruować obrazu warunków życia i tragedii ponad miliona deportowanych do obozu ludzi. Nawet cała ogromna wiedza o nim utrwalona na kartach zbiorów archiwalnych i bibliotecznych świata jest niewystarczająca. Dramat Auschwitz jest bowiem sumą zjawisk, zarówno tych postrzegalnych, jak i tych które rozgrywały się w świadomości ofiar - ich cierpień psychicznych i fizycznych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Redakcja:Franciszek Piper Teresa Świebocka (1944-2016)
Autorzy:Danuta Czech (1922-2004) Tadeusz Iwaszko (1935-1988) Barbara Jarosz Helena Kubica Aleksander Lasik Kazimierz Smoleń (1920-2012) Irena Strzelecka (1940-2017) Andrzej Strzelecki Henryk Świebocki Franciszek Piper
oraz:Danuta Czech (1922-2004)
Wydawcy:Wydawnictwo Państwowego Muzeum Oświęcim-Brzezinka (1993-2010) Wydawnictwo Państwowego Muzeum w Oświęcimiu (1998) Wydawnictwo Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau
ISBN:83-85047-69-7 978-83-88526-82-4
Autotagi:druk elementy biograficzne książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana publikacje naukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo