Cmentarzysko bezimiennych statków

Tytuł oryginalny:
Carta esférica
Autor:
Arturo Pérez-Reverte
Tłumacz:
Joanna Karasek
Lektor:
Mirosław Utta
Wydawcy:
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2001-2008)
Zakład Nagrań i Wydawnictw ZN (2004)
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2003)
Wydane w seriach:
Galeria
Autotagi:
audiobooki
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Wielka Przygoda z morzem, ze starymi mapami, z historią, z poszukiwaniem zatopionych żaglowców, kryjących nie tylko niezwykłe skarby, ale i niezwykłe tajemnice. Coy, marynarz karnie zesłany na stały ląd, spotyka tajemniczą kobietę, która prowadzi go ku Wielkiej Przygodzie, w świat wielkich marzeń i najprostszych emocji. Rywalizacja z zawodowymi poszukiwaczami skarbów w odnalezieniu zatopionej ponad dwieście lat temu brygantyny, rozszyfrowanie tajemnicy skarbu jezuitów całkowicie odmienią życia Coya, i jego samego. Nigdy przedtem morze, historia, świat żaglowców, wiedza o nawigacji, przygoda i tajemnica nie splotły się w literaturze w sposób tak fascynujący i mistrzowski jak w Cmentarzysku Bezimiennych Statków.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Arturo Pérez-Reverte
Tłumacz:Joanna Karasek
Lektor:Mirosław Utta
Wydawcy:Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2001-2008) Zakład Nagrań i Wydawnictw ZN (2004) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2003)
Serie wydawnicze:Galeria
ISBN:83-7319-945-4 978-83-7200-972-2 978-83-7495-563-8 978-83-7495-569-0 978-83-7200-972-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo