Puc, Bursztyn i goście

Autor:
Jan Grabowski (1882-1950) ...
Ilustracje:
Konstanty Maria Sopoćko (1903-1992) ...
Wyd. w latach:
1935 - 2016
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.5 (4 głosy)

Dzień zapowiadał się wcale niewesoło. Przede wszystkim było pranie. I to nawet wielkie pranie! Z korytarzyka przy kuchni buchała na podwórze para i zapach mydlin. Już to jedno może przyprawić każdego psa o mdłości. Ale nic dosyć na tym. Najgorsze było to, że kiedy Katarzyna stała przy balii, broń Boże było pokazać się jej na oczy. O byle drobiazg zaraz gwałt, awantura, wymysły. Ba, i mokrą bielizną można było jak nic oberwać po grzbiecie. Na podwórzu też nic działo się nic ciekawego. Nie było na czym oka zawiesić.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Czarna owieczka
Autorzy:Jan Grabowski (1882-1950) Konstanty Maria Sopoćko (1903-1992) Andrzej Grabowski Tadeusz Grabowski Adam Bahdaj
Ilustracje:Konstanty Maria Sopoćko (1903-1992) Andrzej Tomczak Jan Grabowski : Konstanty Sopoćko Bolesław Baake (1905-1963) Kontanty Sopoćko Wiesław Wojczulanis Jarosław Żukowski
Lektor:Artur Pontek
Wydawcy:Legimi (2016) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1935-2016) Wydawnictwo Siedmioróg (1994) Editions Spotkania (1992-1994) Krajowa Agencja Wydawnicza (1981-1993) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1991) Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne Pojezierze - Wydawnictwo (1982)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna klasa 2 Obowiązkowe Lektury Szkolne Lektura szkona Lektury Ucznia kl. II Lektura Lektura - Siedmioróg klasa 2 szkoła podstawowa
ISBN:83-03-03602-5 83-10-08492-7 83-10-10221-6 83-10-10336-0 83-10-10467-7 83-10-10493-6 83-10-10710-2 83-10-10858-3 83-10-10890-7 83-10-11043-X 83-7002-059-3 83-85195-63-7 83-85959-07-6 978-83-10-11271-2 978-83-10-11507-2 978-83-10-11939-1 978-83-10-11966-7 83-10336-0 83-10-8492-7 83-10-08482-7 83-10-08492-1 83-10-11271-2 83-10-57522-7 83-10-810710-2 978-83-10-10710-2 978-83-10-11043-X
Autotagi:antologie audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika eseje ikonografia książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 176 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo