Puc, Bursztyn i goście

Autor:
Jan Grabowski (1882-1950) ...
Ilustracje:
Konstanty Maria Sopoćko (1903-1992) ...
Wyd. w latach:
1935 - 2016
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.5 (4 głosy)

Dzień zapowiadał się wcale niewesoło. Przede wszystkim było pranie. I to nawet wielkie pranie! Z korytarzyka przy kuchni buchała na podwórze para i zapach mydlin. Już to jedno może przyprawić każdego psa o mdłości. Ale nic dosyć na tym. Najgorsze było to, że kiedy Katarzyna stała przy balii, broń Boże było pokazać się jej na oczy. O byle drobiazg zaraz gwałt, awantura, wymysły. Ba, i mokrą bielizną można było jak nic oberwać po grzbiecie. Na podwórzu też nic działo się nic ciekawego. Nie było na czym oka zawiesić.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Czarna owieczka
Autorzy:Jan Grabowski (1882-1950) Konstanty Maria Sopoćko (1903-1992) Andrzej Grabowski Jan Antoni Grabowski (1882-1950) Tadeusz Grabowski Adam Bahdaj
Ilustracje:Konstanty Maria Sopoćko (1903-1992) Andrzej Tomczak Jan Grabowski : Konstanty Sopoćko Bolesław Baake (1905-1963) Kontanty Sopoćko Wiesław Wojczulanis Jarosław Żukowski
Lektor:Artur Pontek
Wydawcy:Legimi (2016) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1935-2016) Wydawnictwo Siedmioróg (1994) Editions Spotkania (1992-1994) Krajowa Agencja Wydawnicza (1981-1993) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1991) Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne Pojezierze - Wydawnictwo (1982)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna klasa 2 Lektury Szkolne Obowiązkowe Lektury Szkolne Lektury Ucznia kl. II Lektura Lektura - Siedmioróg klasa 2 szkoła podstawowa
ISBN:83-03-03602-5 83-10-08492-7 83-10-10221-6 83-10-10336-0 83-10-10467-7 83-10-10493-6 83-10-10710-2 83-10-10858-3 83-10-10890-7 83-10-11043-X 83-7002-059-3 83-85195-63-7 83-85959-07-6 978-83-10-11271-2 978-83-10-11507-2 978-83-10-11939-1 978-83-10-11966-7 83-10336-0 83-10-8492-7 83-10-08482-7 83-10-08492-1 83-10-11271-2 83-10-57522-7 83-10-810710-2 978-83-10-10710-2 978-83-10-11043-X
Autotagi:antologie audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika eseje ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana medium projekcyjne MP3 nagrania opowiadania powieści proza publikacje dydaktyczne zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 176 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo