Kiler

Reżyseria:
Juliusz Machulski
Scenariusz:
Piotr Wereśniak ...
Zdjęcia:
Grzegorz Kuczeriszka ...
Kompozytor:
Jakub Sienkiewicz ...
Producent:
Jan Kaczmarski ...
Wyd. w latach:
1997 - 2006
Wydane w seriach:
Polskie Hity
Hity na Lata
Łoj, Diwidi!
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...

Jak pech to pech! Warszawski taksówkarz Jurek Kiler zostaje rozpoznany przez komisarza Rybę jako najniebezpieczniejszy płatny morderca i ląduje za kratkami. Z więzienia wyfruwa jeszcze szybciej, gdyż potrzebuje go - jako specjalistę od mokrej roboty - szef stołecznej mafii, Siara. Jak pech to pech! Każdy chce żyć, więc z gruntu uczciwy Kiler przyjmuje zlecenie na usunięcie niewygodnego wspólnika. Na wszelki wypadek przyjmuje kontrakt i na Siarę. Wystarczy teraz parę zręcznych ruchów, miła dziewczyna u boku i... Jak pech to pech! Jaki pech? Ta gotówka to samo szczęście w nieszczęściu. [www]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Juliusz Machulski
Scenariusz:Piotr Wereśniak Ryszard Zatorski
Aktorzy:Cezary Pazura Małgorzata Kożuchowska Katarzyna Figura Janusz Rewiński (1949-2024) Jerzy Stuhr (1947-2024) Marek Kondrat Jan Englert
Zdjęcia:Grzegorz Kuczeriszka Bartosz Prokopowicz
Kompozytorzy:Jakub Sienkiewicz Elektryczne Gitary Elektryczne Gitary
Produkcja:Jan Kaczmarski Jacek Moczydłowski Jacek Bromski
Instytucje sprawcze:Canal Agencja Produkcji Filmowej
Adaptacja:Jerzy Siemasz
Montaż:Jadwiga Zajiček
oraz:Juliusz Machulski Piotr Wereśniak Cezary Pazura Małgorzata Kożuchowska Katarzyna Figura Grzegorz Kuczeriszka Janusz Rewiński (1949-2024) Jerzy Stuhr (1947-2024) Marek Kondrat Jan Englert Ryszard Zatorski Jerzy Siemasz Adam Wolański
Wydawcy:Felberg SJA (2001-2006) ITI Cinema (2005) Studio Filmowe Zebra (1998) ITI Home Video (1998) Niezależna Oficyna Wydawnicza (1998) TiM Film Studio (1997) Best Film CO (1997) Naj
Serie wydawnicze:Polskie Hity Hity na Lata Łoj, Diwidi!
Autotagi:CD dokumenty elektroniczne DVD filmy i seriale film i wideo kasety wideo nagrania nagrania wideo VHS zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 26 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo