Od czystej formy do literatury faktu:

główne teorie i programy literackie XX stulecia

Autor:
Artur Hutnikiewicz (1916-2005) ...
Wyd. w latach:
1965 - 1999
Wydane w seriach:
Prace Popularnonaukowe
Towarzystwo Naukowe. Prace Popularnonaukowe
Biblioteka Polonistyki
ISBN:
83-214-0659-9, 83-214-1035-9
83-214-0559-9
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:główne teorie i programy XX stulecia główne teorie i programy literackie XX w główne teorie i programy literackie XX-lecia główne teorie i programy literackie XX stulecia
Autorzy:Artur Hutnikiewicz (1916-2005) Władysław Hutnikiewicz
Wydawcy:Państwowe Wydawnictwo Wiedza Powszechna (1965-1999) WP (1974) Wieda Powszechna (1974) n (1974) Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1965-1974) Towarzystwo Naukowe w Toruniu (1965-1967) PAN (1965)
Serie wydawnicze:Prace Popularnonaukowe Towarzystwo Naukowe. Prace Popularnonaukowe Biblioteka Polonistyki
ISBN:83-214-0659-9 83-214-1035-9 83-214-0559-9
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura literatura faktu literatura stosowana publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 96 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo