Zasady muzyki:

podręcznik dla średnich szkół muzycznych

Autor:
Franciszek Wesołowski (1914-2007)
Wydawcy:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne (1960-2021)
Pol. Wydaw. Muz (1969-1980)
Wydane w seriach:
Compendium Musicum
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

Nowe wydanie najpopularniejszego podręcznika zawierającego podstawy teorii muzyki przeznaczonego dla uczniów szkół muzycznych. Podręcznik swoim zakresie tematycznym przygotowuje do dalszej nauki harmonii i instrumentoznawstwa wyjaśniając zagadnienia teoretyczne i proponując ćwiczenia praktyczne (na końcu każdego rozdziału). Celem tych ćwiczeń jest opanowanie kaligrafii i ortografii notacji muzycznej, oznaczeń dynamicznych, agogicznych i znaków artykulacyjnych, sposobów grupowania wartości rytmicznych, gam i interwałów oraz różnych skrótów pisowni muzycznej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:podr. dla średnich szk. muzycznych podręcznik... podręcznik dla średnich szkół muzycznych
Autor:Franciszek Wesołowski (1914-2007)
Wydawcy:Polskie Wydawnictwo Muzyczne (1960-2021) Pol. Wydaw. Muz (1969-1980)
Serie wydawnicze:Compendium Musicum
ISBN:83-224-0166-3 978-83-224-0250-4 978-83-224-0461-4 978-83-224-0461-1 978-83-244-0461-4
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana muzyka podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 44 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo