Dlaczego dzieci kłamią:

jak rodzice mogą wspierać prawdomówność swoich dzieci

Tytuł oryginalny:
Why kids lie
how parents can encourage truthfulness
Autorzy:
Paul Ekman
Mary Ann Mason Ekman
Tom Ekman ...
Redakcja:
Szymon Emilia Draheim ...
Tłumacz:
Małgorzata Guzowska-Dąbrowska ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2014)
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2004-2014)
ISBN:
978-83-01-17984-7, 978-83-13-17984-7
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Trudno w to uwierzyć, a jednak Paul Ekman, światowej sławy ekspert w dziedzinie wykrywania kłamstwa, przypadkiem dowiedział się... że został okłamany przez swojego trzynastoletniego wówczas syna, Toma. Wiadomość ta była szokująca zarówno dla Ekmana-ojca, jak i dla Ekmana-naukowca. Postanowił więc dowiedzieć się jak najwięcej na temat kłamstwa wśród dzieci, a do spisania tej wiedzy zaprosił syna i żonę. Efektem rodzinnej współpracy jest wartościowa, poparta pierwszorzędną wiedzą z zakresu psychologii, ale także inspirowana codziennym życiem, książka. Jeśli chcesz dowiedzieć się z jakich powodów dzieci decydują się skłamać, kiedy dzieci zaczynają rozumieć ideę kłamstwa, czy przemilczenie prawdy jest dla nich równoważne z kłamstwem, jak traktują kłamstwo wypowiedziane w obronie siebie lub innej osoby, dlaczego jedne dzieci kłamią więcej, a inne mniej, czy dzieci, które kłamią, są bardziej, czy mniej inteligentne od prawdomównych i dlaczego kłamią nastolatki i jak rodzice mogą ich zachęcać do prawdomówności koniecznie przeczytaj tę książkę, napisaną dla rodzin przez rodzinę. Mamy nadzieję, że pomoże ona rodzicom lepiej przygotować się do wdrożenia programów wspierających prawdomówność i - ostatecznie - przyczyni się do powstania bliższych relacji między rodzicami a dziećmi, zbudowanych na wzajemnym zaufaniu i miłości. [fragm. tekstu]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:how parents can encourage truthfulness
Autorzy:Paul Ekman Mary Ann Mason Ekman Tom Ekman Małgorzata Guzowska-Dąbrowska
Redakcja:Szymon Emilia Draheim Mary Ann Mason Ekman Tom Ekman
Tłumaczenie:Małgorzata Guzowska-Dąbrowska Mary Ann Mason Ekman Tom Ekman
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN (2014) Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2004-2014)
ISBN:978-83-01-17984-7 978-83-13-17984-7
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo