Oznaczona numerem VIII/1 387 przeżyła:

jako dziecko w Theresienstadt

Tytuł oryginalny:
Transportnummer VIII-1 387 hat überlebt
als Kind in Theresienstadt
Autor:
Margot Kleinberger
Tłumacz:
Wojciech Szreniewski
Wydawca:
Wydawnictwo Millennium (2011)
ISBN:
978-83-930667-1-1
Autotagi:
autobiografie
druk
książki
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Rzeczowa, porywająca, bezlitośnie prawdziwa - książka, jakiej dotąd nie napisano o holokauście. • Jak dziecko może przeżyć holokaust ? ? • Ośmioletnia Margot traci swój dom, jej przyjaciół zamordowano, rodzinę zagazowano. Odarta z człowieczeństwa w Domach dla Żydów w Hanowerze trafia do obozu koncentracyjnego Theresienstadt, Jej dziecięce ciało poddano medycznym doświadczeniom, Przetrzymuje głód i nędze w kraju sprawców i zdrajców. Treścią życia Margot Kleinberger jest wspomnienie: "Przeżyłam, żeby nigdy nie została zapomniana ta niepojęta historia i tych wielu zamordowanych ludzi". • W swojej poruszającej autobiografii autorka prowadzi czytelnika utraconego świata niemieckich Żydów przed wojną i do piekła obozu koncentracyjnego.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo