Burzliwe życie tancerki

Autor:
Krystyna Mazurówna
Wydawca:
Wydawnictwo Marginesy (2010-2011)
ISBN:
978-83-928431-5-3
Autotagi:
biografie
druk
książki
4.3 (4 głosy)

Krystyna Mazurówna - legenda polskiego tańca, gwiazda swingujących lat sześćdziesiątych. Córka lwowskiego matematyka Stanisława Mazura. Solistka Teatru Wielkiego i Operetki Warszawskiej, partnerka wybitnego tancerza i choreografa Witolda Grucy. Po powrocie ze stypendium w Paryżu założyła zespół tańca jazzowego Fantom. Od zawsze szokująca i ekscentryczna. Fenomenalne choreografie, które sama tworzyła, przyniosły jej sławę. Pokazała, jak można tańczyć jazz. Prezes telewizji Włodzimierz Sokorski mówił z wyrzutem: "Mamy takie piękne polskie tańce ludowe, dlaczego pani ich nie tańczy?". W duecie z Gerardem Wilkiem podbiła serca Polaków. Serca paryżan - powoli i sama. U szczytu popularności, jesienią 1968 roku, zniknęła z ekranu i sceny - wyjechała z Polski. W Paryżu założyła własną grupę baletową Mazurowna Ballet, tańczyła z Josephine Baker, była solistką Casino de Paris, ale też szatniarką, bileterką, kierownikiem budowy, kelnerką i modelką w paryskiej Akademii Sztuk Pięknych.. Mężczyźni kochali się w niej na zabój, lecz, jak sama mówi, tak naprawdę - to ona kochała ich. Jej życie to wielka przygoda, która trwa nadal. Wychowała troje dzieci, ciągle "tańczy, walczy, nie odpuszcza...".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jedna z ciekawszych biografii na które trafiłam
Dyskusje
  • betnred
    Ostatnio kolega polecił mi https://betnred.pl, mówiąc, że to jedna z najlepszych stron do obstawiania w Polsce. Postanowiłem sprawdzić i muszę przyznać, że miał rację. Najbardziej podoba mi się to, że mogę obstawiać zarówno sporty, jak i gry kasynowe, co daje mi sporą różnorodność. Wpłaty i wypłaty działają bez problemów, co też jest dla mnie dużym plusem. Jeśli ktoś szuka czegoś sprawdzonego, to warto dać szansę tej platformie.
    Odpowiedzi: 0, ost. zmiana: 25.02.2025 15:40
    funtiklugin   
    [awatar]
    funtiklugin
Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo