Język polski

Inne tytuły:
teksty literackie oraz ćwiczenia w mówieniu i pisaniu
podręcznik dla kl. drugiej zasadniczej szkoły zawodowej
Autorzy:
Ryszard Warchoł
Liliana Madelska
Małgorzata Warchoł-Schlottmann
Wydawcy:
Prolog Szkoła Języków Obcych (2007-2018)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna (1980-1999)
Wydane w seriach:
Hurra!!!
seria do nauki języka polskiego jako obcego
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:teksty literackie oraz ćwiczenia w mówieniu i pisaniu podręcznik dla kl. drugiej zasadniczej szkoły zawodowej gramatyka dla uczących (się) języka polskiego jako obcego Odkrywamy język polski podręcznik dla kl. II zasadniczej szkoły zawodowej podręcznik dla kl. III zasadniczej szkoły zawodowej podręcznik dla klasy drugiej zasadniczej szkoły zawodowej Polnisch entdecken
Autorzy:Ryszard Warchoł Liliana Madelska Małgorzata Warchoł-Schlottmann
Ilustracje:Bogna Sroka-Mucha Bartosz Mucha
Wydawcy:Prolog Szkoła Języków Obcych (2007-2018) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna (1980-1999)
Serie wydawnicze:Hurra!!! seria do nauki języka polskiego jako obcego
ISBN:83-02-00934-2 83-02-02578-X 83-02-03616-1 978-83-60229-11-8 978-83-60229-30-9
Autotagi:druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo