Legenda o założeniu Poznania

Autor:
Eliza Piotrowska
Wydawcy:
Posnania (2013)
Wydawnictwo Miejskie Posnania (2012-2013)
Wydawnictwo Miejskie (2009-2013)
ISBN:
978-83-7503-046-4, 978-83-7768-088-9
Autotagi:
druk
książki
4.0

Książeczka adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym oraz pierwszych klas szkoły podstawowej. Napisana wierszem opowieść w sposób przystępny i niezwykle interesujący przedstawia legendarne dzieje założenia Poznania, ale nie tylko... To także historia słynnych braci: Lecha, Czecha i Rusa. Młody czytelnik dowie się więc o założeniu Gniezna oraz początkach Polski i godła narodowego. Ważnym atutem publikacji jest jej wartość edukacyjna - na stronach pojawiają się podstawowe pojęcia z zakresu historii i geografii, które wzbogacą wiedzę dziecka i zachęcą do dalszego poznawania dziejów miasta.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo