Wiosna

Inne tytuły:
Razem ze słonkiem
Razem ze słonkiem Cz.2.
Autor:
Maria Kownacka (1894-1982) ...
Ilustracje:
Zbigniew Rychlicki (1922-1989)
Jerzy Heintze (1922-1995)
Stanisława Saloni ...
Wyd. w latach:
1972 - 2001
Wydane w seriach:
pierwsza książka wprowadzająca w świat przyrody
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
3.0

Pięknie ilustrowana książka wprowadzająca dzieci w świat przyrody poprzez wierszyki, opowiadanka, zabawy... "Razem ze słonkiem" wprowadza czytelnika w rytm tego, co się dzieje w przyrodzie. Całość składa się z sześciu książek odpowiadających sześciu okresom fenologicznym w przyrodzie: Przedwiośnie Wiosna Lato Złota jesień Szaruga jesienna Zima Układ ten przyjęty został celowo, ze względów dydaktycznych. Chodzi bowiem o to, aby dziecko z nadejściem nowej pory roku otrzymało świeży materiał poznawczy dotyczący zjawisk, jakie aktualnie zachodzą w przyrodzie i są w danej chwili do zaobserwowania. [lubimyczytać.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Razem ze słonkiem Razem ze słonkiem Cz.2. Głos przyrody T. 1. [materiały pomocnicze dla nauczycieli kl. I szkoły podstawowej] Głos przyrody
Autorzy:Maria Kownacka (1894-1982) Maria Kowalewska (1901-1991)
Ilustracje:Zbigniew Rychlicki (1922-1989) Jerzy Heintze (1922-1995) Stanisława Saloni Rychlicki i Jerzy Heintze Zbigniew Witold GURBISZ Jerzy i Heintz Anna Larina Artur Łobuś Artur Piątek Tatiana Ugrina
Fotografia:Włodzimierz Puchalski
Wybór:Joanna RODZIEWICZ
Wydawcy:Siedmioróg (2001) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1991) Wydawnictwoo Szkolne i Pedagog (1991) Młodzieżowa Agencja Wydawnicza (1975-1991) Instytut Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych w Warszawie-Województwie (1972)
Serie wydawnicze:pierwsza książka wprowadzająca w świat przyrody
ISBN:83-02-04610-8 83-02-04611-6 83-203-2541-2 83-203-2641-9 83-203-2690-7 83-203-2698-2 83-20-04610-8 83-10-203-2641-9
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania poezja poradniki poradniki i przewodniki proza wiersze zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 28 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo