Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego:

praca zbiorowa

Redakcja:
Ewa Lipińska
Anna Seretny
Instytucja sprawcza:
Uniwersytet Jagielloński - Wydział Polonistyki - Katedra Języka Polskiego jako Obcego
Wydawcy:
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas (2006)
IBUK Libra (2006)
Wydane w seriach:
Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
ISBN:
83-242-0407-5, 978-83-242-1097-8
978-83-242-2698-6
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe

Wobec zmian w glottodydaktyce, zwrócenia uwagi na sprawności językowe, a przede wszystkim na kształcenie kompetencji komunikacyjnej, a także wzrastającej roli standaryzacji i certyfikacji, wydanie książki z zakresu dydaktyki jest przedsięwzięciem cennym i pożądanym (...) Ze względu na zakres podjętej problematyki, ujęcie metodologiczne, wartość merytoryczną i analityczną książka może stać się kompendium wiedzy z zakresu dydaktyki języka polskiego jako obcego. Powinna wejść na stałe do podstawowej literatury przedmiotu. [prof. Urszula Żydek-Bednarczuk].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo