Rodzeństwo bez rywalizacji:

jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością

Tytuł oryginalny:
Siblings without rivalry
Autorzy:
Adele Faber
Elaine Mazlish
Zofia Śpiewak ...
Tłumacz:
Beata Rumatowska ...
Wyd. w latach:
1993 - 2023
ISBN:
978-83-8008-295-3, 978-83-8008-608-1
978-83-85594-04-8
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
5.0

Autorki bestsellerowej serii Jak mówić… tym razem opowiadają o problemach związanych ze współzawodniczeniem rodzeństwa o miłość i uwagę rodziców.

Konflikty między rodzeństwem należą do codzienności każdej rodziny. Adele Faber i Elaine Mazlish pokazują, jak w najlepszy sposób podejść do sporów, by z rozwiązania skorzystały nie tylko dzieci, ale i ich rodzice. Autorki piszą o napięciach, jakie rodzi rywalizacja kierowana zazdrością, żalem czy osobistymi rozczarowaniami i co dobrego, a co złego wnosi ona w życie każdej rodziny. Podsuwają pomysły, jak podchodzić do takich kwestii, by zapewnić każde z dzieci, że jest kochane, bezpieczne i wyjątkowe, a jednocześnie stworzyć podwaliny przyszłych więzi i bliskich stosunków między rodzeństwem.

Edycja wzbogacona jest o suplement zawierający opis doświadczeń polskich rodziców. Nowe wydanie ukazuje się w odświeżonej szacie graficznej.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością
Autorzy:Adele Faber Elaine Mazlish Zofia Śpiewak Beata Rumatowska tłum Beata Horosiewicz
Tłumaczenie:Beata Rumatowska tłum Beata Horosiewicz
Suplement:Zofia Śpiewak
Redakcja:Beata Rumatowska
Wydawcy:Legimi (2019-2023) Media Rodzina (1993-2023) NASBI (2019) ebookpoint BIBLIO (2019) Wydaw. M edia Rodzina (1996) Media Rodzina of Poznań (1993-1995) Wyadwnictwo Media Rodzina of Poznań Inc (1993) Harbor Point Media Rodzina Media Rodzina Sp. zo. o
ISBN:978-83-8008-295-3 978-83-8008-608-1 978-83-85594-04-8
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki proza psychologia publikacje naukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 34 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo