Wypalenie zawodowe:

przyczyny i zapobieganie

Redakcja:
Helena Sęk ...
Tłumaczenie:
Józef Radzicki
Mateusz Żywicki
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2004-20011)
Wydane w seriach:
Nowe Tendencje w Psychologii
Nowe Tendencje w Psychologii - Wydaw. Naukowe PWN
Nowe Tendencje w Psychologii - Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:
978-83-01-14317-6, 978-83-01-15884-2
978-83-01-13417-6
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
Więcej informacji...
3.0

1. Christina Maslach: Wypalenie – w perspektywie wielowymiarowej (przetłumaczył Józef Radziecki); 2. Ayala M. Pines: Wypalenie – w perspektywie egzystencjalnej (przetłumaczył Józef Radzicki); 3. Matthias Burisch: W poszukiwaniu teorii – przemyślenia na temat natury i etiologii wypalenia (przetłumaczył Mateusz Żywicki); 4. Helena Sęk: Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego w modelu społecznej psychologii poznawczej; 5. Wilmar B Schaufeli, Dirk Enzmann, Nöelle Girault: Przegląd metod pomiaru wypalenia zawodowego (przetłumaczył Mateusz Żywicki); 6. Tomasz Pasikowski: Polska adaptacja kwestionariusza Maslach Burnout Inventory; 7. Helena Sęk: Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania; 8. Dirk Van Dierendonck, Wilmar B. Schaufeli, Herman J. Sixma: Wypalenie zawodowe wśród lekarzy ogólnych z perspektywy teorii równości (przetłumaczył Mateusz Żywicki); 9. Maria Beisert: Przejawy, mechanizmy i przyczyny wypalania się pielęgniarek; 10. Wilmar B. Schaufeli: Ocena skuteczności warsztatu radzenia sobie z wypaleniem dla pielęgniarek(przetłumaczył Mateusz Żywicki). [JK]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Redakcja:Helena Sęk Józef Radzicki Mateusz Żywicki Helene Sęk
Tłumaczenie:Józef Radzicki Mateusz Żywicki
oraz:Helena Sęk
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2004-20011)
Serie wydawnicze:Nowe Tendencje w Psychologii Nowe Tendencje w Psychologii - Wydaw. Naukowe PWN Nowe Tendencje w Psychologii - Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:978-83-01-14317-6 978-83-01-15884-2 978-83-01-13417-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 49 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo