Żadnych Chłopaków! Wstęp Tylko dla Czarownic!: Rywalki nierozłączki

Tytuł oryginalny:
Zwei allerbeste Feindinnen
Autor:
Thomas Brezina
Ilustracje:
Betina Gotzen-Beek
Tłumacz:
Magdalena Rysula
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2005-2007)
Wydane w seriach:
Żadnych Chłopaków! Wstęp Tylko dla Czarownic!
ISBN:
978-83-237-8897-3, 83-237-8897-X
978-83-237-8897-9, 978-83-237-8897-93
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

W tej książce poznacie dwie całkiem różne dziewczyny Lissi i Tinkę, które nie mogą na siebie patrzeć. Jedna jest absolutnym przeciwieństwem drugiej. Lissi ma dwóch braci: czternastoletniego Franka, który bije wszelkie rekordy lenistwa, oraz czteroletniego Davida. Ich ojecem jest pan Piwczyk, bardzo spokojny i opanowany, po którym trudno się spodziewać, że przyczyni się do wielkiego zamieszania w życiu Lissi. Tinka i jej dwóch braci, czternastoletni Stan (który ciągle dokucza siostrze z powodu jej lekkiej nadwagi) oraz pełnoletni już Thorsten mieszkają z mamą, panią Dzióbek. I choć wydaje się, że zdarza się tak tylko na filmach, rodzice Lissi i Tinki... zakochują się w sobie! Planują nawet ślub! [lubimyczytać.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo