Dzień na wsi:

edukacyjna książka z okienkami

Autor:
Gaby Goldsack
Ilustracje:
Jan Smith
Tłumaczenie:
Anna Bańkowska-Lach
Monika Skowyra
Wyd. w latach:
2004 - 2007
ISBN:
1-40547-785-7, 978-1-40547-783-3
978-1-40547-784-0, 83-40547-784-9
Autotagi:
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:edukacyjna książka z okienkami
Autor:Gaby Goldsack
Ilustracje:Jan Smith
Tłumaczenie:Anna Bańkowska-Lach Monika Skowyra
Wydawcy:Parragon Books Ltd (2006-2007) Firma Księgarska Jacek Oleksiejuk (2006) Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk (2006) Wyd. Firma Księgarska Jacek Olesiejuk (2006) Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk-Inwestycje (2004-2006)
ISBN:1-40547-785-7 978-1-40547-783-3 978-1-40547-784-0 83-40547-784-9
Autotagi:bajka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo