Nadnaturalista

Autorzy:
Eoin Colfer
Dominika Cieśla-Szymańska
Wydawca:
W. A. B (2007)
ISBN:
978-83-7414-262-5
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Gminny Ośrodek Kultury - Gminna Biblioteka w Rędzinach - Katalog księgozbioru
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czternastoletni Kosmo Górka jeszcze nigdy nie strzelał z miotacza. Nigdy nie skakał między wieżowcami, uciekając przed policją. Nigdy nawet nie był sam na spacerze. Natomiast od zawsze marzył o ucieczce ze strasznego Zakładu dla Chłopców im. Klarysy Zdzierskiej. Wreszcie nadchodzi cień szansy... • Eoin Colfer to urodzony w 1965 roku autor książek dla dzieci i młodzieży, który w Irlandii cieszą się dużym powodzeniem. Światową sławę przyniósł mu Artemis Fowl. • Nadnaturalista to pełna pasjonujących i humoru powieść science fiction o odwadze, przyjaźni i wielkiej misji. Także o tym, jak czasem trudno być nastolatkiem. W strasznym zakładzie im. Klarysy Zdzierskiej na osieroconych dzieciach wykonuje się różne badania, aby sprawdzić jakiś produkt. Większość ludzi tam ginie, dlatego Kosmonauty Górka nie chce dłużej tam być. Postanawia uciec, gdy nadarza się okazja, trochę spraw się komplikuje... • Książkę, poprzez swój prosty język i ciekawy styl, czyta się łatwo, przyjemnie i szybko. Poprzez dużą liczbę środków stylistycznych, może zobaczyć świat, w którym dzieje się akcja. • Główny bohater, to oczywiście, Kosmonauty Górka. Jest miły, nie lubi wyrządzać innym krzywd, odważny, bo postanawia uciec, a to groziło śmiercią, spontaniczny i chętnie pomaga innym. • Drugą ważną postacią jest Suwak. Bohater występujący na początku książki. Jest on prawie taki sam jak jego najlepszy (być może jedyny) przyjaciel. Ma duże poczucie humoru, przez co często obrywa. • Ważnymi postaciami są także Stefan, Mona i Ditto. Stefan ma charakter przywódczy, Mona lubi się bawić, a Ditto to "mózg" całej paczki, znający się na wszystkim, szczególnie komputerach. • Faustino z Korporacji Myishi to też kluczowa postać, której trzeba poświęcić trochę więcej uwagi. Ma dwie różne twarze. Z pozoru wydaje się być miła, uprzejma i koleżeńska, jednak w najgorszym dla nas momencie potrafić wbić nam nóż w plecy. Jest w sam raz dla osób lubiących czarne charaktery. • Książka wywiera bardzo dużo emocji. Gdy czytałem jak oni są traktowani w Zakładzie, chciało mi się płakać. Urzekła mnie i wiem, że na pewno przeczytam ją jeszcze nie raz.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo