Cykl o Koniaszu: Krawędź żelaza

Tytuł oryginalny:
Ostří oceli
Autor:
Miroslav Žamboch
Ilustracje:
Dominik Broniek
Tłumacz:
Anna Jakubowska ...
Wydawcy:
Legimi (2019)
Wydawca Fabryka Słów (2007-2019)
Wydane w seriach:
Cykl o Koniaszu
Koniasz
Obca Krew
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Koniasz, jaki jest, każdy widzi. Zrobił w konia niejednego gorszego od siebie zbira i mordercę.

Nie miał wyjścia. Biegnie w gonitwie, w której stawką jest życie.

Na śniadanie rozbija parę łbów, na obiad pożera płatnego zabójcę, na kolację przetrąca oddział opancerzonych jeźdźców. A wolałby... poczytać.

Jego mocodawca, Miroslav amboch, po raz kolejny zaprasza na wyprawę do świata twardzieli, charakternych kobiet i typów spod ciemnej gwiazdy, w którym aż kipi od akcji, mordobicia i walk. Gdy my salwujemy się zamknięciem książki, Koniasz zszywa i liże odniesione rany.

W czwartej odsłonie swoich losów (po 2 tomach powieści "Na ostrzu noża" oraz 1 części "Krawędzi żelaza") - nadal poszukiwany żywy lub martwy.

* * *

Koniasz to zabijaka twardy, bezlitosny dla swoich wrogów, ale posiadający uczucia i ludzkie odruchy. amboch świetnie go wykreował, czyniąc z niego strasznie brzydkiego faceta, a nie cukierkowego wojownika z nagim, nasmarowanym oliwką torsem i przepaską biodrową.

Marcin "Sharn" Byrski, Valkiria

Koniasz jest już starszy, nieco mądrzejszy i wolniej regeneruje się z ran (chociaż w rankingu na łatwość zabicia nadal plasuje się pomiędzy słoniem a nosorożcem), a ponadto od czasu do czasu myśli o tym, żeby wreszcie rzucić miecz, znaleźć sobie mądrą kobietę i osiąść gdzieś na stare lata. (...) Grunt jednak, że pomiędzy sentymenty zawsze wtrąci się jakiś bandzior z mieczem, ewentualnie lokalny mistrz szermierki, który skutecznie wybija Koniaszowi z głowy myśli o spokojnej starości. W rezultacie drugi tom Krawędzi żelaza pozostaje książką napakowaną akcją, choć kilka spokojniejszych przerywników każdy Czytelnik na pewno przyjmie z wdzięcznością.

Piotr "Rebound" Brewczyński, Poltergeist

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka Miroslawa Żambocha z cyklu opiewającego życie i dokonania Koniasza, arystokraty który wyparł się swojego pochodzenia, samotnego wojownika o sercu i ciele pokrytym bliznami. Bardzo dobra lektura w swoim gatunku. Jeśli cenisz sobie Sapkowskiego, warto poczytać i Żambocha. Proza z gatunku Fantazy na wysokim poziomie. • Ważne - w naszej bibliotece nie znajdziesz całości, jedynie niektóre tomy, nieco wyrwane z kontekstu!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Krawędź żelaza 2 Krawędź żelaza Tom 1 Krawędź żelaza T. 1 Krawędź z żelaza
Autor:Miroslav Žamboch
Ilustracje:Dominik Broniek
Tłumaczenie:Anna Jakubowska Andrzej Kossakowski
Wydawcy:Legimi (2019) Wydawca Fabryka Słów (2007-2019)
Serie wydawnicze:Cykl o Koniaszu Koniasz Obca Krew
ISBN:978-83-60505-70-0 978-83-60505-71-7 978-83-7574-276-3 978-83-7574-280-0 978-83-7830-854-6 978-83-7964-181-9 978-83-7964-187-1 978-83-60505070-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika fantastyka fantasy książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 38 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo