Bardzo głodna gąsienica

Tytuł oryginalny:
Very hungry caterpillar
Autor:
Eric Carle (1929-2021)
Tłumacz:
Monika Perzyna ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Tatarak (2009-2023)
Wydawnictwo Philip Wilson (1998)
Wydane w seriach:
World of Eric Carle
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Pomysłowo skonstruowana, ciekawa historia, którą pokochało już kilka pokoleń dzieci. Dlatego wśród książek Twojego malucha nie może jej zabraknąć. Ta książeczka została stworzona z myślą o maluchach do drugiego roku życia. Opowieść o głodnej gąsienicy zawiera prosty i zrozumiały tekst oraz piękne i wyraźne ilustracje. Mały czytelnik poznaje zieloną bohaterkę na samym początku jej życia. Gąsienica wykluwa się z maleńkiego jajeczka i od razu udaje się w podróż w poszukiwaniu jedzenia. Każdego dnia tygodnia natrafia na kolejne smakołyki. Ale książka nie tylko uczy dni tygodnia, nazw owoców i innych przysmaków (w tym kiszonych ogórków). Gąsienica im więcej je, tym większa się robi, a wtedy jej apetyt też rośnie. Zatem kompozycja opowieści zachęca malucha do nauki liczenia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Znakomita książka dla najmłodszych czytelników, do czytania z rodzicami. Dziecko pokazuje paluszkiem gdzie jest gąsienica i co robi, słodkie chwile :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:The very hungry caterpillar Дуже голодна гусеница Duze golodna gusenicuja
Autor:Eric Carle (1929-2021)
Tłumaczenie:Monika Perzyna Ernest Bryll Joanna Pobiel Taras Ulìŝenko
Wydawcy:Wydawnictwo Tatarak (2009-2023) Wydawnictwo Philip Wilson (1998)
Serie wydawnicze:World of Eric Carle
ISBN:83-87571-68-7 978-83-245-7759-0 978-83-63522-14-8 978-83-63522-23-0 978-83-63522-41-4 978-83-63522-43-8 978-83-63522-57-5 978-83-63522-66-7 978-83-63522-76-6 978-83-63522-92-6 978-83-66749-10-8 978-83-66749-20-7 978-83-66749-28-3 978-83-6674-945-0 978-83-925929-3-8 978-83-932561-5-0 978-83-667-49-46-7 9788392256150
Autotagi:albumy i książki artystyczne beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 50 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo