Kompendium wiedzy o Unii Europejskiej

Redakcja:
Bohdan Gruchman (1928-2021)
Ewa Małuszyńska
Wydawcy:
IBUK Libra (2010-2018)
Wydawnictwo Naukowe PWN (2005-2018)
Wydane w seriach:
Kompenium wiedzy o
Autotagi:
druk
podręczniki
Więcej informacji...
4.0

Decyzja Wielkiej Brytanii o rezygnacji z członkostwa w Unii Europejskiej oraz kryzys migracyjny, zdominowały w ostatnim czasie dyskusje, odbywające się w krajach członkowskich wspólnoty oraz jej instytucjach. Dlatego pojawiła się konieczność przygotowania piątego, znacząco zmienionego i uaktualnionego „Kompendium wiedzy o Unii Europejskiej”. Nowe wydanie ma na celu aktualizację zagadnień, w kontekście obecnych wieloletnich ram finansowych 2014-2020 oraz innych procesów, jakie zaszły w rozwoju i funkcjonowaniu Unii Europejskiej w ostatnich latach. Autorzy omawiają m.in.: kolejne rozszerzenia UE i strefy euro, zmiany w funkcjonowaniu strefy euro po kryzysie, nowy budżet UE, fundusze europejskie i system ich wdrażania oraz zmiany w wybranych politykach sektorowych. W publikacji oprócz aktualizacji treści poruszane są zagadnienia powiązane z powtarzającymi się pytaniami o suwerenność państw członkowskich oraz obecną sytuację w UE – politykę azylową i migracyjną. Ważnym uzupełnieniem są treści poświęcone Polsce, w których zawarto informacje takie jak: proces akcesji do Unii Europejskiej, w tym negocjacje, uzyskane okresy przejściowe i derogacje, prze­pływy finansowe między Polską a UE oraz obowiązujące w naszym kraju procedury i możliwości pozyskiwania funduszy pomocowych. Podręcznik skierowany przede wszystkim do licealistów, maturzystów i kandydatów na studia. Jest to również podstawowe źródło wiedzy dla studentów ekonomii, prawa, politologii, szczególnie na kierunkach: Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Gospodarka międzynarodowa, Europeistyka, Komunikacja europejska, Dyplomacja europejska. Kompendium powstało pod kierunkiem prof. dr hab. Ewy Małuszyńskiej i prof. dr hab. Bohdana Gruchmana. Autorami poszczególnych rozdziałów są pracownicy naukowi z Katedry Europeistyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Redakcja:Bohdan Gruchman (1928-2021) Ewa Małuszyńska
Autorzy:Bohdan Gruchman (1928-2021) Ewa Małuszyńska Szymon Bielecki Magdalena Sapała-Gazda Wojciech Owczarzak Renata Stawarska Ida Musiałkowska Magdalena Śliwińska Jerzy Tyranowski (1942-2020) Piotr Ebbig Piotr Idczak Grzegorz Mazur
Opracowanie:Szymon Bielecki
oraz:Bohdan Gruchman (1928-2021) Ewa Małuszyńska Szymon Bielecki
Wydawcy:IBUK Libra (2010-2018) Wydawnictwo Naukowe PWN (2005-2018)
Serie wydawnicze:Kompenium wiedzy o
ISBN:978-83-01-14505-7 978-83-01-15164-5 978-83-01-16097-5 978-83-01-17033-2 978-83-01-20095-4 978-83-01-1564 978-83-01-14505-6 978-83-01-160097-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 30 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo