Malwy na lewadach

Autor:
Barbara Wachowicz (1937-2018)
Wydawcy:
Wydawnictwa Radia i Telewizji (1972-19853)
Oficyna Wydawnicza RYTM (2000)
Wydawnictwo Iskry (1972-1983)
Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidimych (1973)
Wydane w seriach:
Opowieści Barbary Wachowicz
Opowieści
Autotagi:
biografie
druk
historia
literatura
Więcej informacji...
5.0

"...Opowiada nam o ludziach, tych wielkich i małych, o świecie minionym, a przez nią zatrzymanym. Przekazuje wiarę w tych dźwigających twórczy obowiązek walki. I zachwyt nad urodą polskiego słowa. Daje nam szansę na poznanie takiej Polski i takich Polaków, jakich nie tylko nie znamy, ale nawet nie podejrzewamy, że istnieją."
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Barbara Wachowicz (1937-2018)
Wydawcy:Wydawnictwa Radia i Telewizji (1972-19853) Oficyna Wydawnicza RYTM (2000) Wydawnictwo Iskry (1972-1983) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidimych (1973)
Serie wydawnicze:Opowieści Barbary Wachowicz Opowieści
ISBN:83-207-0059-0 83-212-0222-5 83-212-0406-6 83-87893-57-9 83-212-0406-0 83-212-02222-5
Autotagi:biografie biografie zbiorowe druk elementy biograficzne epika historia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 50 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo